میرزاده در گفت و گو با خبرفوری:

مجلس به دنبال حذف کنکور است/ باید جلوی سودجویان عرصه آموزش را گرفت

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: باتوجه به مشکلاتی که برگزاری کنکور در طی سال‎های اخیر در نظام آموزشی کشور ایجاد کرده است مجلس شورای اسلامی درصدد طرحی را برای حذف کنکور پیشنهاد دهد.

مجلس به دنبال حذف کنکور است/ باید جلوی سودجویان عرصه آموزش را گرفت

سیدحمایت میرزاده سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار سیاسی سایت خبر فوری درباره اینکه پرونده حذف کنکور در مجلس شورای اسلامی به کجا رسید اظهارکرد: موضوع حذف کنکور از نظام آموزشی کشور در طی سال‎های مختلف بیان شده است اما متاسفانه هنوز یک جمع‎بندی کامل در این راستا اتخاذ نشده است.

وی خاطرنشان کرد: بدون شک در حال حاضر نظام آموزشی کشورمان به دلیل برگزاری کنکور با مشکلات متعددی روبه رو است که قطعا باید برای حل آن به فکر چاره جدی بود.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با اشاره به پیشنهاد رئیس مجلس در جلسه کمیسیون آموزش برای حذف کنکور گفت: اعضای کمیسیون آموزش با استقبال از این رویکرد در جهت تشکیل یک کارگروه ویژه به منظور بررسی موضوع کنکور از نظام تحصیلی وارد عمل شدند.

میرزاده تاکید کرد: امیدواریم بتوانیم با ارائه یک راهکار و رویکرد منطقی در جهت اصلاح نظام آموزشی کشورمان به خصوص وارد عمل شویم.

وی تاکید کرد: در شرایط امروز با برگزاری کنکور متاسفانه برخی از موسسات با دریافت پول‎های هنگفت یک بازار پرسود را برای خود ایجاد کردند که این امر سبب شده تا دغدغه والدین و خود دانش‎آموزان برای حضور در کنکور افزایش پیدا کند.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: درهمه جای دنیا مرسوم است که ورود به دانشگاه‌ها روندی آسان باشد و دانشجویان در طول تحصیل با جدیت بیشتری به امر تحصیل بپردازند تا در راستای کسب موقعیت شغلی بهتر آمادگی لازم را بدست بیاورند روندی که متاسفانه در ایران برعکس است.

میرزاده با اشاره به کاهش گرایش تحصیلات دانشگاهی در ایران تاکید کرد: روند اتخاذ شده برای برگزاری کنکور در کشورمان امروز چالش‎های جدی را برای قشری که خواهان تحصیل هستند ایجاد کرده است از این رو امیدوارم با برگزاری جلسات و نشست‎های منسجم بتوانیم در مجلس شورای اسلامی یک چاره جدی را برای حل معضل کنکور در کشورمان اتخاذ کنیم.

28

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • دهه شصتی داغون
    0

    ماکه جوونیمون توی استرس کنکورگذشت...آخرشم شغل مرتبط باتحصیلاتمون پیدانکردیم...فقط استعدادهاوتوانایی هامون بربادرفت...توروخدااین کنکورمسخره روبردارین...چرابچه هابایدقربانی مافیای کنکوربشن؟الان که تعداددانش آموزان خیلی کم شده...توروخداانقدربرای پول درآوردن آینده ی بچه هاروتباه نکنید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها