بازی‌های آسیایی جاکارتا ۲۰۱۸ - اندونزی؛

مدال طلا رقابت‌های وزنه برداری آسیا به مرادی رسید/ کیانوش حذف شد

سهراب مرادی توانست با شکست رکورد جهان به مدال طلای بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ دست یابد.

مدال طلا رقابت‌های وزنه برداری آسیا به مرادی رسید/ کیانوش حذف شد

در ادامه رقابت‌های وزنه‌برداری بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ جاکارتا نمایندگان کشورمان در دسته ۹۴ کیلوگرم به مصاف ۸ وزنه‌بردار از کشور‌های افغانستان، تایلند، کره‌جنوبی، قرقیزستان، چین تایپه، قطر، عربستان سعودی و هند رفتند که در مجموع حرکات سهراب مرادی در جایگاه اول قرار گرفت به مدال طلا دست یافت. اما کیانوش رستمی از گردونه مسابقات کنار رفت، نتوانست مدالی را برای کشورمان تصاحب کند.

شاهکار مرادی / مدال طلا به قهرمان ریو رسید/ شوک سوم به وزنه برداری

حرکت یک‌ ضرب:

سهراب مرادی برای نخستین حرکت یک‌ضرب وزنه ۱۸۲ کیلوگرمی را درخواست کرد که به راحتی این وزنه را بالای سر برد. او در دومین حرکت با انتخاب وزنه ۱۸۹ کیلوگرمی به رکورد جهان که ۱۸۸ کیلوگرم بود حمله کرد، اما در مهار این وزنه ناکام ماند. مرادی در سومین و آخرین حرکت یک ضرب بار دیگر وزنه ۱۸۹ کیلوگرمی را انتخاب کرد که با مهار این وزنه، توانست ضمن کسب مقام نخست پس از ۱۹ سال رکورد جهان را بشکند و به نام خود ثبت کند. این رکورد پیش از این در اختیار آکاکیوس کاکیاشویلی وزنه بردار یونانی بود که در مسابقات جهانی ۱۹۹۹ آتن به ثبت رسانده بود.

با ثبت این وزنه رکورد بازی‌های آسیایی نیز در اختیار سهراب قرار گرفت. کیانوش رستمی دیگر نماینده کشورمان در این دسته ابتدا موفق به مهار وزنه ۱۷۵ کیلوگرمی نشد. اما در دومین انتخاب این وزنه را بالای سر برد تا با خیالی راحت‌تر به کارش ادامه دهد. رستمی در سومین حرکت نیز در مهار وزنه ۱۸۵ کیلوگرمی ناکام بود تا با همان ۱۷۵ کیلوگرم و جایگاه دومی به کار خود در حرکت یک‌ضرب پایان دهد.

حرکت دو ضرب: رستمی در ابتدا پشت وزنه ۲۱۸ کیلوگرم قرار گرفت که آن را انداخت. در دومین حرکت ۲۲۰ کیلوگرم را انتخاب کرد، اما این وزنه را هم انداخت تا در آستانه حذف از بازی‌ها قرار گیرد. در سومین حرکت دوباره پشت وزنه ۲۲۰ کیلوگرم قرار گرفت، اما در حرکت قیچی وزنه را انداخت و از بازی‌ها حذف شد. مرادی دیگر نماینده کشورمان در این دسته ابتدا وزنه ۲۲۱ کیلوگرمی را مهار کرد با مجموع ۴۱۰ کیلوگرم طلای بازی‌های خود را قطعی کرد. مرادی در دومین و سومین حرکت پشت وزنه ۲۳۴ قرار گرفت تا رکورد دوضرب جهان را که در اختیار خودش هست را یک کیلوگرم ارتقا دهد، اما موفق به این کار نشد و وزنه‌ها را موقع بالابردن انداخت. بیشتر بخوانید: مرادی رکورد یکضرب وزنه برداری جهان را شکست.

منبع: باشگاه خبرنگاران

728

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها