یک عضو کنگره آمریکا به دلیل تخلفات مالی تحت پیگرد قرار گرفت

«دانکن هانتر» عضو جمهوریخواه مجلس نمایندگان آمریکا و همسرش به سوءاستفاده از بیش از 250 هزار دلار پول مبارزات انتخاباتی برای مصارف شخصی متهم شده و تحت پیگرد قرار گرفتند.

یک عضو کنگره آمریکا به دلیل تخلفات مالی تحت پیگرد قرار گرفت

به نقل از تارنمای هیل، دادستان ها با صدور کیفرخواستی اعلام کردند که این نماینده ایالت کالیفرنیا و همسرش از بودجه انتخاباتی برای سفر به ایتالیا و هاوایی، پرداخت هزینه های دندانپزشکی خانواده، شهریه تحصیلی کودکان خود و رفتن به خانه شماری از اقوام و خویشان استفاده کرده اند.
این نماینده متهم است که اسناد دستکاری شده را در اختیار «کمیسیون فدرال انتخابات» گذاشته و مدعی شده که این هزینه ها را برای «سفرهای انتخاباتی»، «صرف شام با داوطلبان و حامیان مالی»، «کارت هدیه» برای امور خیریه و موارد دیگر صرف کرده است.
«نانسی پلوسی» لیدر دموکرات ها در مجلس نمایندگان آمریکا خواستار استعفای هانتر شد.
این خبر در روزی منتشر می شود که دو نفر از مشاوران سابق دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا به دلیل مسائل مالی در دادگاه حاضر شدند.
«پال مانافورت» رئیس پیشین ستاد انتخابات ترامپ در سال 2016 روز سه شنبه در دادگاهی در ایالت ویرجینیا به اتهام فرارمالیاتی، کلاهبرداری بانکی و کتمان حساب ها در بانک های خارجی محاکمه شد.
در همین حال، «مایکل کوهن» وکیل سابق ترامپ نیز در دادگاهی فدرال در نیویورک به پنج فقره فرار مالیاتی، نقض قوانین مالی انتخاباتی و کلاهبرداری بانکی اعتراف کرد.
کوهن به قاضی دادگاه گفت که به دستور کاندیدای وقت ریاست جمهوری (ترامپ) 130 هزار دلار در جهت ساکت کردن به یک نفر داده و سپس همان میزان مبلغ را از ترامپ پس گرفته است. منظور کوهن پرداخت حق السکوت به یک بازیگر فیلم های مستهجن بود که ترامپ با وی رابطه داشت.
بررسی پرونده های کوهن و مانافورت جزو اولین مواردی است که در پی تحقیقات «رابرت مولر» به دادگاه ارجاع شده است. مولر بازرس ویژه پرونده دخالت روسیه در انتخابات ریاست جمهوری 2016 آمریکاست.
نهادهای اطلاعاتی آمریکا روس ها را به دخالت در انتخابات این کشور متهم کرده اند. ترامپ تبانی با روس ها را رد کرده است. مسکو نیز دخالت در انتخابات آمریکا را تکذیب کرد.

منبع: ایرنا

1261

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها