توصیه های مهم به دیابتی ها برای خرید کفش و جوراب مناسب

توجه به انتخاب واستفاده از لوازم شخصی مناسب برای همه ضروری است اما برای بعضی از افراد از اهمیت بیشتری برخوردار است. کفش خود را عوض کنید.

توصیه های مهم به دیابتی ها برای خرید کفش و جوراب مناسب

افراد مبتلا به دیابت باید مراقب باشند تا پایشان دچار عفونت نشود ودر همین زمینه انجمن دیابت مفتاح به این گروه از افراد توصیه هایی درباره انتخاب جوراب و کفش مناسب دارد که در ادامه می آید:

*جوراب نخی یا کتانی با کش مناسب و رنگ سفید یا روشن، از مهم ترین ویژگی های جوراب بیماران دیابتی است.
*جوراب‌هایی که یک سانتی‌متر بلندتر از بزرگ ترین انگشت پا باشد، مناسب است.جوراب‌های کشی، نایلونی و جوراب هایی که دارای لبه‌های کشی و سفت است ، نامناسب است. جوراب هایی که داخل آن درز دارد، مناسب نیست.
*جوراب های مناسب افراد دیابتی معمولا یک ناحیه "کشی" بلندتر از جوراب های معمولی دارد.جوراب های واریس به جز در موارد خاص آن هم با نظر پزشک معالج بعد از رد خطر احتمال وجود اختلالات عروقی (شریانی) پاها ، توصیه نمی شود.

کفش مناسب
عدم استفاده از کفش‌های سفت و کفش‌هایی که فرد در آنها احساس راحتی نمی‌کند و یا پاها را زخم می کند و نیز کفش هایی که اندازه پا نیست، ضروری است.

کفش ها باید کاملا اندازه پا و پنجه پهنی داشته باشد تا انگشتان پا به‌راحتی در آن قرار گیرد.کفش های چرمی گزینه مناسبی است، کفش از جنس کتان هم مناسب است. از پوشیدن کفش های جلوباز، صندل، دمپایی و کفش های راحتی دارای تسمه‌های بین انگشتی خودداری کنید.(به جز مواقعی که طبق نظر پزشک مجبور به استفاده از کفش جلوباز یا کفش طبی خاص هستید.)

بهتر است که کفش بند دار باشد تا بتوان اندازه آن را تنظیم کرد.پوشیدن کفش های دارای پاشنه بلندتر از ۵ سانتی متر توصیه نمی شود.سعی کنید عصرها کفش بخریدوهنگام خرید، هر دو کفش را در حالت ایستاده امتحان کنید.کفش نو را با فواصل زمانی بپوشید و هر بار پا را معاینه کنید.در منزل از کفش روفرشی استفاده کنید.

هرگز بدون جوراب کفش نپوشید.

زمانی که کفش نو می‌خرید، تا چند روز از آن بیش از یک ساعت استفاده نکنید.جوراب‌ها و کفش‌های خود را هر روز عوض کنید، حداقل دو جفت کفش داشته باشید و هر روز کفش خود را عوض کنید.

منبع: بهداشت نیوز

1696

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها