تا 4 سال دیگر تنها 18 درصد گوشی‌ها 5G خواهند داشت!

نسل پنجم شبکه‌های تلفن همراه با بقیه نسل‌ها تفاوت دارد. این نسل سرعت‌های انتقال بسیار بالا و تأخیر بسیار کم را به دستگاه‌های بی‌سیم خواهد آورد.

تا 4 سال دیگر تنها 18 درصد گوشی‌ها 5G خواهند داشت!

عرضه دستگاه‌های دریافت کننده 5G در سال 2019 شروع خواهد شد. سامسونگ و کوالکام اولین مودم‌های 5جی را معرفی کرده‌اند و در سال 2019 در اختیار تولید کنندگان قرار خواهند داد. ولی انتظار نداشته باشید که همه گوشی‌های 2019 به 5G مجهز باشند؛ چرا که تجهیز گوشی‌های موبایل به این تکنولوژی چالش‌های خود را دارد و نیاز به هزینه و زمان خواهد داشت. همانند 4G احتمالاً در ابتدا شاهد تجهیز پرچمداران و گوشی‌های گران‌قیمت به 5G باشیم سپس داشتن 5G به یک آپشن گران‌تر تبدیل شود و پس از سال‌ها سرانجام شاهد تجهیز اکثر گوشی‌ها به آن باشیم. با این که در سال 2019 شاهد دستگاه‌های مجهز به 5G خواهیم بود اما احتمالا تا سال 2021 باید برای عرضه پرچمداران مجهز به 5G صبر کنیم.

طبق نتایج تحقیقات Digitimes در سال 2019 کمتر از یک میلیون دستگاه مجهز به 5G فروخته خواهد شد و در سال 2021 نیز شاهد عرضه این دستگاه‌ها در مقیاس زیاد خواهیم بود. سال 2022 گوشی‌های همراه 97 درصد دستگاه‌های مجهز به 5G را تشکیل خواهند داد و همچنین 18 درصد گوشی‌های موبایل در این سال به 5G مجهز خواهند بود.

کمپانی‌ها باید برای قراردادن 5G در گوشی‌های خود قیمت آن را کاهش دهند. برای این امر نیاز است تا قطعات رادیویی ماژولار شوند و یک SoC با قابلیت پشتیبانی 4G/5G طراحی شود. همچنین برای پشتیبانی از موج‌های میلیمتری باید با چالش‌های بیش‌تری روبرو شد؛ از آن جایی که موج‌های میلی‌متری نسبت به موانع بسیار حساس هستند، نیاز است تا تلفن‌همراه برای دریافت بهتر سیگنال به 4 تا 8 آنتن مجهز شده باشد. 5G چالش‌های اندازه و مصرف انرژی را برای تلفن‌های هوشمند خواهد داشت.

منبع: کالاسودا

61

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها