اصفهان با مترو به ۳ شهر جدید و یک شهرستان متصل می شود

رئیس مرکز تحقیقات راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: بهره برداری از قطار حومه ای اصفهان با سه شهر جدید فولادشهر، مجلسی و بهارستان و همچنین شهرستان مبارکه در دستور کار است.

اصفهان با مترو به ۳ شهر جدید و یک شهرستان متصل می شود

حسین حجتی اظهار داشت: در حال حاضر حدود ۱۵ کیلومتر از مسیر اصفهان تا بهارستان زیرسازی و ریل گذاری شده و احتمالا متروی این مسیر در سال آینده به بهره برداری می رسد و شهر جدید بهارستان را به اصفهان وصل می‌کند.

وی در خصوص دور نگاه داشتن حریم گسل های استان از توسعه شهری گفت: در حال حاضر در سه شهر نایین و کاشان و شهرضا گسل های جدی و بزرگی وجود دارد که در این حوزه مسئله پهنه بندی لرزه‌ای را در این شهرها داریم.

رئیس مرکز تحقیقات راه و شهرسازی استان اصفهان به خطر فرونشست زمین در دشت‌های اصفهان و شهرهای اطراف اشاره کرد و ادامه داد: کنار خطر گسل ها، مشکل اصلی فعلی استان، موضوع فرونشست زمین در دشت‌ها مانند دشت برخوار، اصفهان یا دامنه و دشت گلپایگان است که برنامه هایی برای آنها در نظر گرفته شده است.

وی بیان داشت: به عنوان مثال دشت برخوار قرار است مجهز به جی پی آر اس و مانیتورینگ و پالایش روزانه یا ماهانه شود.

حجتی در خصوص ممنوعیت ساخت و ساز در گسل‌های شناسایی شده نیز گفت: هم اکنون محل‌های گسل شناسایی شدند که داده های ماهواره ای نشان می دهد در گسل دشت اصفهان مناطق پایدار وجود دارد و گسل قم زفره و گسل کلاه قاضی نیز در قسمت شرقی اصفهان قرار دارد که شناسایی آنها در دستور کار قرار گرفته است که با بهره گیری از مطالعات زمین شناسی، سنجش از راه دور در مورد آن انجام می شود.

وی اضافه کرد: بعد از شناسایی گسل ها لازم است تا در شورای عالی شهرسازی و معماری مصوباتی داشته باشیم که در حریم گسل‌ها ساخت و ساز صورت نگیرد و سمت و سوی توسعه شهری به سمت این گسل ها نباشد.

منبع: مهر

763

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها