کارگروه ویژه استیضاح کرباسیان تشکیل شد

کارگروه ویژه بررسی استیضاح کرباسیان در نشست اخیر فراکسیون امید مجلس تشکیل شد.

کارگروه ویژه استیضاح کرباسیان تشکیل شد

سیدابوالفضل موسوی بیوکی نماینده مردم یزد و عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی به آخرین نشست فراکسیون متبوعش در خصوص استیضاح کرباسیان وزیر اقتصاد اشاره کرد و اظهار داشت: در این جلسه موضوعات مختلف مجلس بررسی شد که یکی از این موارد بحث استیضاح مسعود کرباسیان وزیر اقتصاد و رحمانی فضلی وزیر کشور بود.
وی افزود: پس از بحث‌های مختلف مقرر شد وزیر کشور ابتدا در کمیسیون مربوطه برای پاسخ‌دهی حاضر شود و طی مذاکرات انجام شده برای وزیر اقتصاد هم قرار شد کارگروهی در این رابطه تشکیل شود.

چه کسانی مخالف جلسه استیضاح وزرا هستند؟
عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی ادامه داد: این کارگروه متشکل از هفت عضو است که قرار است به صورت تخصصی موضوع استیضاح کرباسیان را بررسی کنند. همچنین مقرر شد وزیر اقتصاد در جلسات کارگروه حضور یافته و به سؤالات نمایندگان پاسخ دهد و به صورت جزئی این سؤال را مطرح کرده و نتیجه آن را به شورای مرکزی فراکسیون امید منتقل کنند.

وی ادامه داد: آنچه که اعضای فراکسیون امید عقیده داشتند این بود که برخاسته از خواست مردم، فراکسیون امید چون مدافع دولت بوده است و وضعیت اقتصادی کنونی توسط مردم مورد انتقاد و نقد جدی است بنابراین فراکسیون امید هم مجبور و موظف است نقش خود را ایفا کند.

موسوی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به جزئیات دیگر این نشست خاطرنشان کرد: همچنین اعضا بر این تأکید کردند که دولت باید نسبت به این موضوع توجیه شود که هم مردم و هم مجلس نسبت به تیم اقتصادی دولت نظر دهند که باید این تیم اصلاح شود و ای کاش دولت تیم خود را اصلاح می‌کرد و بحث استیضاح اصلاً مطرح نمی‌شد. اما در هر صورت این انتقاد به تیم اقتصادی دولت وارد است.

عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی یادآور شد: دولت می‌توانست اعلام کند که تیم اقتصادی ما این است و اگر کارآمدی آنها پاسخ نداد و یا ناکارآمد بودند آن را هم جابه‌جا خواهند کرد این از نظر مجلس مطلوب‌تر بوده و خیلی سریع‌تر پیش می‌رود.

وی یادآور شد: با توجه به بُعد نظارتی مجلس موضوع استیضاح باید سؤال را بررسی کند اما این موارد هم زمان‌بر بوده و همراه با اوقات تلخی خواهد بود. بهتر این بود که خود دولت نسبت به اصلاح تیم اقتصادی‌اش اقدام می‌کرد.

موسوی همچنین تصریح کرد: 190 نماینده امضا و اعلام کردند که دولت باید تیم اقتصادی خود را اصلاح کند اما با توجه به اینکه رئیس جمهور این اصلاح را انجام نداد خود مجلس دست به کار شد و بدیهی است پس از این استیضاح چه رأی بیاورد و چه رأی نیاورد استیضاح بعدی هم در راه خواهد بود و استیضاح وزرای صنعت و جهاد کشاورزی هم در دستور کار است.

728

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها