افشای عجیب اطلاعات حساب مشتری در یکی از شعب بانکهای تهران + عکس

محرمانه بودن اطلاعات مشتریان بانکی از اصولی است که همواره بر آن تاکید شده است.

افشای عجیب اطلاعات حساب مشتری در یکی از شعب بانکهای تهران + عکس

بدون حکم قضایی هیچ بانکی اجازه ارائه اطلاعات مشتریان خود را به شخص دیگری ندارد و رابطه میان بانک و مشتری کاملا خصوصی و محرمانه است.

به منظور جلب اعتماد مشتریان و جلوگیری از سوء‌استفاده‌های اقتصادی و ضررهای شخصی و تجاری، بانک‌ها موظف اند اطلاعات مشتریان را محرمانه تلقی کنند و از افشای آنها خودداری کنند. به عبارت دیگر افشای اطلاعات مشتریان بدون حکم قضایی جرم است و صرفا با مجوز مراجع قضایی امکان پذیر است.

سهل انگاری متصدیان بانک ها در ارائه خدمات به مشتریان باعث نواقصی در ارائه خدمات می‌شود که اخیرا در یکی از شعب بانکهای تهران شاهد این چنین اتفاقی بوده‌ایم که در نهایت به راحتی اطلاعات مرتبط با حساب یک شخص افشا شده است.

به گزارش تسنیم، فردی جهت دریافت نام کاربری و رمز عبور حساب خود به یکی از بانکهای تهران مراجعه کرده است و بعد از دریافت آن بر روی کاغذ متوجه شده است که بر روی دیگر آن برگه، اطلاعات مرتبط با حساب فرد دیگری چاپ شده و به راحتی این اطلاعات افشا شده است.

شاید صرفه جویی در مصرف کاغذ دلیل خوبی برای استفاده مجدد از این کاغذ مهم باشد اما سهل انگاری در استفاده از آن غیر قابل انکار است و جرم محسوب خواهد شد.

منبع: تسنیم

728

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها