شیخ در گفت و گو با خبرفوری:

باید مشخص شود ماجرای فیضیه از کجا آب می خورد/ عده ای می خواهند تیشه به ریشه روحانیت بزنند

عضو فراکسیون روحانیت مجلس با ابراز تاسف از اتفاقات فیضیه گفت: عده ای با تحرکات غلط قصد دارند تیشه به ریشه روحانیت در کشور بزنند و اعتماد عمومی مردم به این قشر را از بین ببرند.

باید مشخص شود ماجرای فیضیه از کجا آب می خورد/ عده ای می خواهند تیشه به ریشه روحانیت بزنند

حجت اسلام مهدی شیخ در گفت و گو با خبرنگار سیاسی سایت درباره رویکرد برخی از طلاب در تجمع مدرسه حوزه علمیه قم با در دست داشتن پلاکاردهایی با مضامین خاص اظهار کرد: از منظر بنده انجام چنین اقداماتی قطعا از سوی عموم مردم و بالاخص جامعه روحانیت قابل قبول نیست و نمی توان هیچ توجیهی برای آن ارائه کرد.

وی تصریح کرد: اقدام آیت الله مکارم شیراز ی در محکومیت این اقدام به عنوان یک مرجع و کسی که در روند مدیریتی حوزه حضور داشته است قابل قبول بود از این رو قطعا حوزه علمیه باید نسبت به این مسئله دقت بیشتری کند و پاسخ های مناسب را آن کسانی که در این کار دست داشتند طبق درخواست مراجع و از جمله آیت الله مکارم شیرازی ارائه دهند.

عضو فراکسیون روحانیت مجلس شورای اسلامی درباره علت حضور نیروهای سپاه در مراسم تجمع فیضیه که در بیانیه آیت الله مکارم شیرازی نیز به آن اشاره شده است گفت: بنده به همین علت ابراز تاسف می کنم اما دقیقا از روند شکل گیری این جریانات اطلاع دقیقی ندارم و تنها نسبت به آن ابراز تاسف می کنم.

شیخ درباره اینکه آیا حرکت طلاب در مراسم تجمع حوزه خودجوش بوده است تصریح کرد: قطعا باتوجه به شواهد مشخص است که این مراسم و تحرکات از قبل برنامه ریزی شده است از این رو نهادهای امنیتی و نظامی باید به طور دقیق این موضوع را بررسی و نتیجه آن را به مردم اعلام کنند.

وی درباره ایجاد یک بدنه در جامعه روحانیت در جهت تخریب دولت تصریح کرد: این موضوع را نمی توان به کل حوزه تامین داد و در واقع اینگونه اقدامات از سوی بخشی از حوزه صورت می گیرد که این رویکرد را نمی توان به پای روحانیت گذاشت از این رو آقای مکارم بیانیه ای را منتشر کردند تا ماهیت این مسئله را از روحانیت جدا کنند.

عضو فراکسیون روحانیت مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: انجام چنین اقداماتی وهن به روحانیت است چرا که روحانیون واقعی هیچ وقت دست به چنین اقدامی نمی زنند.

شیخ خاطرنشان کرد: متاسفانه یک جریانی در اتفاقات مختلف کشور دست به تحرکاتی می زند که هربار سبب می شود تا به اعتماد مردم به روحانیت ضریه بزرگی وارد شود از این رو بابد مشخص شود این جریانات از کجا خط می گیرند.

وی تصریح کرد: بنده مشکوک هستم که آیا در این تحرکات موضوع جاسوسی و دست های بیگانه مطرح است که اینگونه تیشه به ریشه اسلام و روحانیت می زنند.

28

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • کاربر ناشناس
    0

    با رفتار خود و فقر و فلاکت ملت و اجنبی پروری خودتان هم تیشه به ریشه اسلام و هم روحانیت زدید نگران نباشید.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها