احتمال عرضه پلی استیشن۵ در اواخر سال ۲۰۱۹

بسیاری از تحلیلگران دنیای فناوری اعتقاد دارند که کنسول PS5 سونی اواخر سال ۲۰۱۹ عرضه خواهد شد.

احتمال عرضه پلی استیشن۵ در اواخر سال ۲۰۱۹

طی ماه‌های گذشته شایعات مختلفی در مورد زمان عرضه جدیدترین کنسول سونی منتشر شده است که خبر از عرضه این کنسول پیش از سال ۲۰۲۰ می‌دهند. با اینکه به نظر نمی‌رسد به این زودی‌ها شاهد کنسول بعدی این شرکت باشیم، اما زمان عرضه آن شاید به اواخر سال ۲۰۱۹ تسریع یابد.

یکی از تحلیلگران به نام هیدکی یاسودا، که در بخش تحقیقات موسسه اقتصادی Ace کار می‌کند، خبر از ارائه این محصول در اواخر سال ۲۰۱۹ میلادی داده است. طبق گفته یاسودا، او ادعا می‌کند که این کنسول در یکی از فصول سال ۲۰۱۹ رونمایی می‌شود که با توجه به کمبودهای بالقوه در اجزای موردنیاز تولید، انتظار می‌رود که این زمان انتهای سال آینده باشد.

یکی از این اجزا خازن‌های سرامیکی یکپارچه هستند که در اتومبیل و مدل‌های پیشرفته‌تر گوشی‌های هوشمند نیز استفاده می‌شوند. همین مسئله سبب شده است که این تحلیلگر به ابزار نگرانی در مورد اینکه آیا اجزای سازنده کافی برای این کنسول یا حداقل مقیاس وجود دارد، بپردازد.

پیش از این نیز تحلیلگر دیگری به نام مایکل پچر که پیش بینی های مشهوری در صنعت گیم ارائه کرده است نیز بیان کرده بود که کنسول پلی استیشن ۵ در سال ۲۰۱۹ وارد بازار می‌شود. وی در خصوص جزئیات و ویژگی های پلی استیشن ۵ معقد است که این کنسول از قابلیت Backwards Compatible پشتیبانی می کند و تمامی عناوین ویدیویی کنسول پلی استیشن ۴ و پلی استیشن ۴ پرو بر روی آن قابل اجرا خواهند بود. همچنین این کنسول نسل نهم از نرخ ۲۴۰ فریم بر ثانیه و رزولوشن ۴K بهره می برد.

او دلیل اصلی عرضه کنسول در سال مذکور را میزان محبوبیت تلویزیون های ۴K در میان مردم دانسته و می‌گوید: «به نظر من، کنسول پلی استیشن ۵ در سال میلادی ۲۰۱۸ عرضه نمی شود بلکه در سال های ۲۰۱۹ و یا ۲۰۲۰ روانه بازار خواهد شد؛ اما احتمال عرضه آن در سال میلادی ۲۰۱۹ بیشتر است. از آنجا که این کنسول نسل نهم از رزولوشن ۴K واقعی پشتیبانی می کند، سونی هم اکنون به دنبال زمان مناسبی می گردد تا این نوع تلویزیون ها در ایالت متحده آمریکا و سایر نقاط جهان به ترتیب ۵۰ و ۳۵ درصد از سهم تمامی تلویزیون های دنیا را به خود اختصاص دهند و سپس به رونمایی از کنسول جدید خود بپردازد.

سونی اوایل سال جاری اشاره که PS4 به پایان عمر خود نزدیک شده است و این جمله یعنی اینکه ارائه جانشین آن در سال‌های جاری دور از دسترس نیست. با این حال گزارش‌های دیگر نشان می‌دهند که ممکن است این بازه به سال ۲۰۲۰ نیز تغییر پیدا کند. بنابراین فعلا باید تا قطعی شدن این حدس و گمان‌ها صبر کنیم.

منبع: کالاسودا

61

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها