اپل پس از انفجار باتری یک دستگاه آی‌پد فروشگاه آمستردام خود را تخلیه کرد

یک فروشگاه اپل در آمستردام به دلیل انفجار باتری یک دستگاه آی‌پد که موجب انتشار مواد شیمیایی مضر در هوا و پیش آمدن مشکلات تنفسی برای برخی از پرسنل و مشتریان شده بود، به طور موقت بسته شد.

اپل پس از انفجار باتری یک دستگاه آی‌پد فروشگاه آمستردام خود را تخلیه کرد

این فروشگاه به منظور حفظ امنیت مشتریان و پرسنل تخلیه شد و افردی که با مشکل تنفس مواجه شده بودند به شکلسرپایی مداوا شدند. به دلیل اینکه مواد شیمیایی به طور گسترده در فضا پخش شده بود، فروشگاه برای انجام عملیات آتش نشان ان بسته شد و آن ها مشغول پاک سازی هوای فروشگاه از بخار های مضر شدند.

پس از آتش گرفتن تبلت کارکنان فروشگاه بلافاصله دستگاه را در یک ظرف با شن و ماسه قرار داده و با آتش نشانی تماس گرفتند؛ هنوز دلیل اصلی آتش گرفتن این آی‌پد مشخص نیست. این موضوع کمی عجیب به نظر می‌رسد، زیرا اخیراً پس از چند حادثه دیگر اپل تصمیم گرفت تا باتری آیفون های قدیمی را با تخفیف برای کاربران خود تعویض کند.

در سال جاری در حادثه ای مشابه در دو کشور سوئیس و اسپانیا پس از انفجار باتری آیفون این فروشگاه ها تخلیه شدند. خوشبختانه همانند حادثه امروز آسیب جدی به کسی وارد نشد، اما تعداد از کارکنان این فروشگاه ها دچار سوختگی های جزئی شدند. هفته پیش ویدئویی از آتش گرفتن یک دستگاه آیفون 6 در خودرو یک شهروند چینی منتشر شده بود و این موضوع باعث شده تا تعداد زیادی از دارندگان این گوشی احساس نگرانی کنند.

منبع: کالاسودا

61

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها