مرگ یک توله خرس دیگر در جاده‌های شاهرود

معاون محیط طبیعی و تنوع زیستی اداره کل حفاظت محیط ‌زیست استان سمنان از مرگ یک قلاده توله خرس قهوه‌ای در جاده مجن خبر داد.

مرگ یک توله خرس دیگر در جاده‌های شاهرود

بهرامعلی ظاهری اظهار داشت: پرسنل محیط زیست شاهرود بلافاصله پس از اطلاع از این حادثه در محل حاضر شده و در کنار جاده مجن به تاش لاشه یک توله خرس قهوه‌ای را مشاهده کردند.

وی در پاسخ به سؤالی مبنی بر سن این توله خرس گفت :هنوز هیچ اطلاعی از این توله خرس در دسترس نیست و بررسی برای کسب اطلاعات بیشتر آغاز شده است.

معاون محیط طبیعی و تنوع زیستی اداره کل حفاظت محیط ‌زیست استان سمنان با بیان اینکه متأسفانه امسال در جاده‌های استان شاهد تلف شدن تعدادی از گونه‌های خرس قهوه‌ای بودیم گفت: اینکه دقیقاً چه تعداد از گونه خرس قهوه‌ای در جاده‌های استان تلف شدند در حال حاضر اطلاعاتی در دسترس ندارم.

ظاهری درباره زیستگاه این گونه حیات وحش نیز به تسنیم گفت: کوه‌های شاهوار به علت غنا و تنوع زیستی یکی از بهترین زیستگاه‌های خرس قهوه‌‌ای در استان سمنان به شمار می‌رود.

وی با بیان اینکه کوه‌های شاهوار جزو مناطق آزاد بوده و تحت حفاظت قرار ندارد گفت: این منطقه دارای توپوگرافی منحصر به فردی بوده و این موضوع به خودی خود سبب شده تا این منطقه دارای تنوع زیستی گیاهی و جانوری خوبی باشد.

منبع: تسنیم

763

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها