وقتی امواج وای فای خنثی کننده بمب می‌شوند

گروهی از پژوهشگران سامانه جدیدی طراحی کرده اند که می تواند با کمک امواج وای فای بمب ها را خنثی کند.

وقتی امواج وای فای خنثی کننده بمب می‌شوند

شاید بسیاری از مردم در کشورهای مختلف طی سال های اخیر با ماجراهای بمب گذاری و حملات انتحاری آشنا شده باشند. این یک کابوس بزرگ برای جامعه است. اما اخیرا گروهی از پژوهشگران، سامانه ای جدید برای حل این مشکل ابداع کرده اند.

خاصیت نجاتبخش بودن سیگنال های وای فای
این سامانه جدید می‌تواند در محیط‌های عمومی با استفاده از سیگنال وای‌فای، اسلحه و مواد شیمیایی مضر را ردیابی کند. طبق یک تحقیق جدید، سیگنال‌های عادی وای‌فای به‌زودی می‌توانند به یک ابزار ارزان‌قیمت امنیتی برای ردیابی مواد شیمیایی، بمب و اسلحه تبدیل شوند.

پژوهشگران دانشگاه‌های «راتگرز و نیوبرنزویک» نشان داده‌اند چگونه سیگنال‌های بی‌سیم می‌توانند با نفوذ به کیف و چمدان ابعاد دقیق اشیای خطرناک را ردیابی کنند یا حجم مایعات را تخمین بزنند.

دقت این سیستم قابل اطمینان است؟
پژوهشگران پس از چند آزمایش متوجه شدند دقت این سیستم ٩۵درصد است. آنها امیدوارند این سیستم به ایمن شدن موزه‌ها، استادیوم‌ها، پارک‌های موضوعی، مدارس و اماکن عمومی دیگر کمک کند.

این سیستم با یک دستگاه وای‌فای و دو یا سه آنتن کار می‌کند که یکی از آنتن‌ها برای ارسال سیگنال و دو مورد دیگر برای دریافت آن به‌کار می‌روند. سیستم مذکور پس از ورود سیگنال به چمدان، برخورد آنها با اشیا و مواد را تحلیل می‌کند.

افزون بر این می‌تواند سیگنال‌هایی را که از اشیای جامد مانند اسلحه، قوطی‌های آلومینیومی، لپ‌تاپ و باتری‌ها منعکس می‌شود، ردیابی و تحلیل کند.

کاربردهای متعدد امواج وای فای
شبکه‌ وای فای کاربردهای بسیاری دارد. روزانه اکثر مردم جهان در حال تبادل اطلاعات از طریق آن هستند. اما امروز می خواهیم یکی از جدیدترین کاربردهای شبکه‌ وای فای را به شما معرفی کنیم که شاید تا به حال چیزی در مورد آن نشنیده باشید. به تازگی مشخص شده است که شبکه‌ وای فای کاربردهایی بیش از به اشتراک گذاشتن GIF های مختلف با دوستان مان دارد.

محققان در آزمایشگاه Mostofi دانشگاه کالیفرنیا در سانتا باربارا سیستمی را طراحی کرده اند که می توان با استفاده از آن و از طریق دو هواپیمای بدون سرنشین و شبکه‌ وای فای، داخل ساختمان ها را رویت کرد.

برای این کار هر کدام از این هواپیماهای بدون سرنشین (پهپاد) به فرستنده ها و گیرنده های وای فای مجهز هستند و در کنار ساختمان مورد نظر پرواز می کنند. سپس یکی از این پهپادها سیگنال وای فای را ارسال و همزمان پهپاد دیگر سیگنال ارسال شده را دریافت می کند. در نهایت با استفاده از ریاضیات پیشرفته این اطلاعات ارسالی، به یک تصویر سه بُعدی از داخل ساختمان تبدیل شده و نتایج قابل توجهی را ارائه می کند.

728

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها