امکان استفاده پژوهشی و آموزشی از دستگاه کیت پیشرفته لیزر محققان کشور

محققان کشور دستگاه کیت پیشرفته لیزری را عرضه کردند که امکان آموزش لیزر و انجام پژوهش‌های متعدد در حوزه‌های مرتبط را برای مراکز تحقیقاتی و علمی فراهم می‌کند.

امکان استفاده پژوهشی و آموزشی از دستگاه کیت پیشرفته لیزر محققان کشور

دستگاه کیت پیشرفته لیزر، کیت آموزشی و پژوهشی است که از آن می‌توان جهت آموزش لیزر و انجام پژوهش‌های متعدد در حوزه لیزر استفاده کرد.

در این کیت می‌توان لیزرهای نیمه‌ هادی و حالت‌جامد را به ‌صورت عملی آموزش داد و مواردی که قبلا دید عملی برای آنها وجود نداشت به‌ صورت عملی نمایش داده می‌شود.

لیزر پیوسته، لیزر پالسی، لیزر هادی نیمه‌هادی، لیزرهای هادی حالت‌جامد، نحوه موازی کردن لیزر نیمه‌ هادی و خنک‌سازی لیزر از موارد کاربردهای آموزشی این دستگاه است ضمن آنکه با توجه به در دسترس بودن چندین طول‌ موج برای کاربر، می‌توان از این لیزرها در پروژه‌های پژوهشی استفاده کرد.

این کیت دربرگیرنده لیزرها و طول‌موج‌های مختلفی است و از آنجایی‌ که همه قطعات روی یک ریل قرار دارند می‌توان به ‌دلخواه از هرکدام استفاده کرد.

پیچ‌های تنظیم روی هرکدام از نگهدارنده‌ها به‌ گونه‌ای طراحی‌شده است تا کاربر بتواند عناصر اپتیکی را به ‌راحتی جابجا کند. علاوه بر آن لیزر نیمه‌ هادی به ‌کاررفته در این کیت از نوع لیزهای پیوسته با توان بیشینه 5 وات و طول ‌موج مرکزی 808 نانومتر است.

نور لیزر نیمه‌هادی در دو جهت واگرا است، از این ‌رو از دو لنز استوانه‌ای با فواصل کانونی متفاوت جهت موازی کردن نور لیزر نیمه‌ هادی قابل استفاده است.

منبع: ایسنا

728

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها