نشست کمیسیون پارلمانی ایران و روسیه شهریور برگزار می شود

رئیس دومای روسیه اعلام کرد: نشست کمیسیون عالی مشترک پارلمانی ایران و روسیه روزهای پنجم و ششم ماه سپتامبر (14 و 15 شهریور ماه امسال) در شهر ولگوگراد برگزار می شود.

نشست کمیسیون پارلمانی ایران و روسیه شهریور برگزار می شود

«ویاچسلاو ولودین» به خبرنگاران گفت: دیدار مقام های پارلمانی ایران و روسیه روزهای پنجم و ششم ماه سپتامبر در ولگوگراد برگزار و در چارچوب آن نیز نشست کمیسیون پارلمانی دو کشور تشکیل می شود.
توافق برای برگزاری نشست کمیسیون عالی مشترک پارلمانی ایران و روسیه سال گذشته به دست آمد و ترکیب اعضای این کمیسیون شش ماه پیش در جریان سفر رسمی رئیس دومای روسیه به ایران بررسی شد.
رئیس مجلس دومای روسیه روز بیستم فروردین ماه امسال با اشاره به اهمیت موضوع افزایش روابط اقتصادی مسکو و تهران ، از طرح این موضوع در اولین نشست کمیسیون عالی مشترک پارلمان‌ ها در ولگوگراد خبر داد.
ولودین با بیان اینکه همکاری اقتصادی بین پارلمان های دو کشور بسیار مهم بوده و اولویت دارد، افزود: ما به موضوع تقویت و پیشرفت تماس های اقتصادی بین دو کشور توجه خاصی داریم و همچنین می خواهیم در چارچوب کمیسیون عالی مشترک تلاش کنیم تا روابط اقتصادی دو کشور گسترش یابد.
«محمدرضا پور ابراهیمی» رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی سال گذشته در سفری که به روسیه داشت گفت که روس ها پیشنهاد داده اند، هم راستا با دولت های دو کشور، مجالس نیز کمیسیون همکاری اقتصادی تشکیل دهند.
پور ابراهیمی با اشاره به اینکه این پیشنهاد از طرف لاریجانی مطرح شده است، اظهار کرد: کمیسیون مشترک اقتصادی مجالس دو کشور می تواند در کنار کمیسیون امنیت ملی و حوزه های دیگر تکمیل کننده همکاری های پارلمانی ایران و روسیه باشد.

منبع: ایرنا

1261

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها