جزئیات عملیات تروریستی در 22 بهمن امسال

در سال‌های 93 تا 94 فعالیت داعش در استان گلستان آغاز شد.

جزئیات عملیات تروریستی در 22 بهمن امسال

مدیرکل اطلاعات استان به فعالیت‌های گروه‌های داعشی در استان گلستان اشاره کرد و گفت: در سال‌های 93 تا 94 فعالیت داعش در استان گلستان آغاز شد که متاسفانه برخی جذب این گروه شدند، برخی در عملیات‌هایی در پاکستان، افغانستان و عراق کشته و برخی دیگر با اقدامات اداره کل اطلاعات توجیه و ارشاد شدند و به آغوش خانواده و زندگی برگشتند. برای خیلی از این افراد که از لحاظ فکری آلوده شده بودند، قبل از اینکه به داعش بپیوندند و از کشور خارج شوند، اقدامات پیش‌دستانه انجام دادیم و توجیه و ارشاد کردیم. ‌ به فضل الهی اهل سنت استان گلستان یکدست و از وحدت، انسجام و همدلی کامل برخوردار هستند، همگرا و حاکمیتی فکر می‌کنند برای همین در اغتشاشات اخیر حتی یک مورد دستگیری اهل سنت نداشتیم.

جلالی تصریح کرد: بذرهایی که داعش در استان گلستان پاشید به محصول جریان داعش نرسید چراکه به علت عدم همراهی اهل سنت استان گلستان از این تفکر، داعشی‌ها آنان را تکفیر می‌کنند و آنها را انحرافی می‌دانند و معتقد هستند اهل سنت گلستان نیاز به آموزش دارند.

تحرکات منافقان و گروه‌های داعشی در استان تنها به عضوگیری و شعارنویسی و پاره کردن تمثال امام خمینی (ره) خلاصه نمی‌شد؛ آنان به فکر اقدامات خرابکارانه هم بودند. آنطور که مدیرکل اطلاعات استان گلستان گفته است: در 22 بهمن سال گذشته فردی قصد انفجار در گرگان و بهره‌برداری رسانه‌ای از آن را داشت که با هوشمندی و اشرافیت سربازان گمنام امام زمان (عج) استان قبل از هرگونه اقدام خرابکارانه دستگیر شد.

719

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها