القاعده هرگونه توافق محرمانه با امارات در یمن را رد کرد

شاخه القاعده یمن پس از سکوتی طولانی مدت گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس مبنی بر توافق محرمانه با ائتلاف سعودی از جمله امارات متحده عربی را رد کرد.

القاعده هرگونه توافق محرمانه با امارات در یمن را رد کرد

خبرگزاری آسوشیتدپرس اخیرا در گزارشی اعلام کرد که چگونه نیروهای اماراتی در کنار نیروهای القاعده گروه‌های جدید شبه نظامی تشکیل داده و در مناطق جنوبی تحت کنترل یمن حضو دارند.

شاخه القاعده در یمن در بیانیه‌ای در فضای مجازی در تلگرام اعلام کرد: این گزارش هیچ گونه اعتبار ندارد و به دور از واقعیت است و شواهدی به همراه ندارد.

در این بیانیه آمده است، عربستان سعودی و امارات متحده عربی با آمریکا برای دستیابی به اهدافشان از "کثیف‌ترین ابزار" استفاده می‌کنند که به زودی این مساله آشکار خواهد شد.

همچنین سرتیپ مسلم الراشدی، افسر بلندپایه ارتش امارات روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران در دوبی ضمن تکذیب گزارش اخیر خبرگزاری آسوشیتدپرس مبنی بر توافق پنهانی با گروه تروریستی القاعده در یمن، ادعا کرد که این اخبار "اتهاماتی دروغین و بی‌پایه و اساس" هستند.

الراشدی مدعی شد: امارات قصد مقابله با القاعده در جنوب یمن را داشته و هیچ‌گونه توافق محرمانه‌ای میان امارات و این گروه تروریستی صورت نگرفته است.

وی افزود: هیچ دلیلی برای مذاکره با القاعده وجود ندارد و امارات جدای از درگیری‌ها در یمن به عملیات خود برای مقابله با القاعده که یک تهدید منطقه‌ای و جهانی است، ادامه می‌دهد.

از سوی دیگر، ترکی المالکی، سخنگوی ائتلاف متجاوز عربی نیز ادعا کرد که این ائتلاف با تمامی گروه‌های تروریستی از جمله القاعده و داعش در یمن مقابله می‌کند و به منظور آزادی تجاری در دریای سرخ و تنگه باب المندب از هیچ تلاشی فروگذار نخواهد کرد.

منبع: ایسنا

719

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها