تنها قدرت مردمی تصمیمات شوم دشمن را خنثی می‌کند

امام جمعه بندرعباس گفت: انقلاب اسلامی را مردم به وجود آوردند و تنها قدرت مردمی است که تصمیمات شوم دشمن را خنثی می‌کند.

تنها قدرت مردمی تصمیمات شوم دشمن را خنثی می‌کند

آیت‌الله غلامعلی نعیم‌آبادی ظهر امروز در خطبه‌های این هفته شهرستان با اشاره به تلاش دشمنان برای تخریب جایگاه علمای دین اظهارداشت: در چنین شرایطی که دشمنان قصد تخریب و تضعیف مسجد و روحانیت را دارند، عالمان دین تکالیف بسیار دشوار را بر عهده دارند.

وی در ادامه با اشاره به وظایف عالمان دین در جذب حداکثری مردم به ویژه جوانان به مساجد افزود: در این راستا، عالمان دین دو وظیفه مهم بر عهده دارند نخست اینکه کسانی که از معنویت فاصله کرده‌اند را دوباره به دین بازگردانند و وظیفه دیگر، آگاهی بخشی دینی به عموم مردم است.

امام جمعه بندرعباس با تأکید اگر جایگاه علمای دین تخریب وتضعیف شود، شیطان میدان‌دار جامعه می‌شود و جامعه را به نابودی می‌کشاند، تصریح‌کرد: عالمان دینی همچون چراغ راه مردم هستند و مسیر را برای عموم مردم به ویژه نسل جوان هموار می‌سازند.

آیت‌الله نعیم‌آبادی با 26 مرداد ماه سالروز ورود آزادگان به میهن اسلامی اشاره داشت و گفت: آزادگانی که چهار الی 10 سال زیر سخت‌ترین شکنجه‌های دشمن ذره‌ای از اعتقادات و باورهای دینی خود فاصله نگرفتند و تا پای جان به ارزش‌های دینی پایبند بودند، اجرش نزد پروردگارش محفوظ است اما درس‌ها و عبرت‌هایی تیز برای دیگران دارد و آن درس مقاومت و ایستادگی است.

وی بیان داشت: انقلاب اسلامی ایران مفت و مجانی به دست نیامده و برای پیروزی و حفظ آن، خون‌ها ریخته شده و فرزندان ایران اسلامی، سخت‌تربن شکنجه‌ها را در زندان‌های طاغوت و رژیم بعثی تحمل کردند.

امام جمعه بندرعباس ادامه داد: علیرغم همه سختی‌ها و تلاش‌ها برای پیروزی و حفظ نظام مقدس و انقلاب اسلامی، برخی برای نومیدی مردم و فاصله گرفتن آنان از انقلاب و نظام مقدس می‌کوشند و برای رسیدن به اهداف شوم خود از هیچ اقدام ناشایستی دریغ نمی‌کنند، اما کور خوانده اند.

آیت‌الله نعیم‌آبادی با تاکید بر این‌که باید از درس‌ها و عبرت‌های روز بازگشت آزادگان به کشور ایران اسلامی، نهایت بهره را ببریم، گفت: انقلاب اسلامی را مردم به پیروزی رساندند و حفظ آن نیز به دست خود مردم امکان‌پذیر است، به جرأت می‌توان گفت تنها قدرت مردمی است که تصمیمات، توطئه‌ها و نقشه‌های شوم دشمنان را خنثی می‌کند.

وی با سالروز شهادت حجاج ایرانی در سال 66 و حادثه منا اشاره و ابرازداشت: علیرغم این‌که شیطنت آل سعود در این دو واقعه ناگوار تاریخی، وضوح برای همگان آشکار شد اما برخی قصد توجیه آن را دارند درحالی که هیچ توجیهی برای این اقدام ناشایست آل سعود خبیث قابل قبول نیست.

امام جمعه بندرعباس با اشاره به روز جهانی مسجد گفت: تعداد مسجد کم است، هرچه در امر مهم مسجدسازی ورود کنیم باز کم است، باید در آبادانی خانه خدا بکوشیم و هر کس در این راه به اندازه توان، برای اخرت خود توشه‌ای بردارد.

نعیم آبادی ضمن تبریک پیشاپیش عید قربان از اقامه نماز عید خبر داد و از عموم مردم به ویژه جوانان خواست تا در مراسم دعای عرفه حضور یابند.

امام جمعه بندرعباس به دیدار مردم هرمزگان با رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و اذعان‌داشت: معظم له در این دیدار به دو نکته مهم و حیاتی ناتوانی دشمن از جنگ با ایران اسلامی و دیگری جایگاه والای ملت ایران و عدم دسترسی دشمن به این جایگاه اشاره فرمودند.

آیت‌الله نعیم‌آبادی بیان‌کرد: رهبری در این دیدار تأکید فراوانی بر هم‌افزایی و هم‌صدایی ملت و مسؤولان در برابر تهدیدات دشمن داشتند و فرمودند: مقصد، هدف و کلام باید ییک باشد، از این رو در جامعه اسلامی هیچ خطی جز خط رهبری و ولایت فقیه را نمی‌شناسیم.

آمریکا به خاطر یک کشیش، کشور بزرگی مثل ترکیه و مردم این کشور را با تحریم‌های خود اذیت می‌کنتد، چگونه می‌توان به این دولت اعتماد کرد، متاسفانه برخی هنوز آمریکا را غول و قابل اعتماد می دانند اما رهبری فرمودند آمریکا توان جنگ با ایران را ندارد و ملت ایران در جایگاهی قرار گرفته که هرگز دست دشمن به ‌این ملت نمی‌رسد.

منبع: فارس

763

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها