ایجاد ۱۰ هزار فرصت شغلی مستقیم توسط ستاد اجرایی فرمان امام

محمو مخبر راهبرد اصلی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) را واگذاری امور به مردم اعلام کرد و گفت: بنابر توصیه‌ رهبر معظم انقلاب، مردمی کردن اقتصاد در دستورکار ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) است.

ایجاد ۱۰ هزار فرصت شغلی مستقیم توسط ستاد اجرایی فرمان امام

محمد مخبر در مراسم افتتاح 2 طرح توانمندسازی اقتصادی اقتصادی و اشتغال‌زایی استان فارس با تأکید بر اینکه عمده فعالیت این ستاد در حوزه‌ ایجاد کسب و کار، توانمندسازی اقتصادی و اشتغال‌زایی در مناطق کم‌تر برخوردار است، اظهار کرد: یکی از طرح‌های اشتغال‌زایی ستاد اجرایی فرمان امام علاوه بر حمایت از کارآفرینان در طرح‌های اقتصادی بنگاه‌ محور، فعالیت‌های اجتماع‌ محور است که هم‌اکنون در بسیاری استان‌های کشور اجرایی شده و تا پایان سال 10 هزار فرصت شغلی مستقیم ایجاد خواهد شد.

وی با بیان این‌که توانمندسازی اقتصادی بنگاه محور یکی دیگر از طرح‌های اشتغال‌زایی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) است، افزود: در این طرح سرمایه‌گذاری و مشارکت اقتصادی در طرح‌های تولیدی 31 استان در حال انجام است و این پروژه‌ها در نهایت به خود مردم واگذار خواهد شد.

وی راهبرد اصلی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) را واگذاری امور به مردم اعلام کرد و گفت: بنابر توصیه‌ رهبر معظم انقلاب، مردمی کردن اقتصاد در دستورکار ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) است.

بر اساس این گزارش در راستای تحقق تدابیر مقام معظم رهبری «مدظله‌العالی» در اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال و پی‌گیری اهداف ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) در حوزه‌ی محرومیت‌زدایی، توانمندسازی اقتصادی و توسعه‌ی عدالت اجتماعی، در سفرامروز رییس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) به استان فارس، بین این ستاد و استانداری فارس تفاهم‌نامه‌ی¬ همکاری امضا شد.

همچنین دو طرح‌ توانمندسازی اقتصادی بنیاد برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره)، شامل پروژه‌های لبن دوش دامک در شهرستان کوار و صنایع چوب و صنعت هیلو واقع در شهرک صنعتی شیراز با حضور استاندار و نماینده‌ی ولی فقیه در استان افتتاح شد.

مطابق تفاهم‌نامه‌ای که در جریان سفر رییس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام و استاندار فارس امضا شد، ستاد اجرایی فرمان امام در اجرای طرح‌های اقتصادی و زیربنایی تا مبلغ 6500 میلیارد ریال در استان مشارکت می‌کند.

این اقدام، شامل طرح‌های توانمندسازی اقتصادی با رویکرد تولید و اشتغال با اعتباری معادل 2850 میلیارد ریال و اجرا و تکمیل طرح‌های عمرانی، زیربنایی، فرهنگی، اجتماعی و حمایتی در استان فارس با مجموع اعتباری معادل 460 میلیارد ریال است. در این تفاهم‌نامه، ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) هم‌چنین اجرا و تکمیل ده‌ها طرح‌ عمرانی، زیربنایی، فرهنگی، اجتماعی و حمایتی در شهرستان کازرون را با مجموع اعتباری معادل 190 میلیارد ریال بر عهده می‌گیرد.

ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) تاکنون 127 طرح شامل 7 طرح در حوزه‌ی توانمندسازی اقتصادی، 114 پروژه‌ در زمینه‌ی امور زیربنایی، فرهنگی، سلامت و بهداشت و درمان، از جمله احداث بیمارستان 120 تختخوابی شهرستان نی‌ریز و 4 پروژه‌ سرمایه‌گذاری گروه توسعه‌ اقتصادی تدبیر را با حجم سرمایه‌گذاری 26 هزار و 654 میلیارد ریال در استان فارس به اجرا درآورده یا در دست اقدام است.

منبع: تسنیم

729

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها