برگزاری دهه موسیقی سنتی و محلی در استان کردستان

سرپرست امور هنری، سینمایی و سمعی بصری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان، از برگزاری دهه موسیقی سنتی و محلی در شهرستان های دیواندره، کامیاران، دهگلان و سروآباد همزمان با شهریور ماه خبر داد.

برگزاری دهه موسیقی سنتی و محلی در استان کردستان

رشید محمودی، امروز در جلسه هماهنگی برگزاری دهه موسیقی سنتی و محلی در مجتمع فجر سنندج اظهار کرد: استان کردستان به عنوان مهد موسیقی در کشور مطرح است بوده و گواه این مدعا را می توان در معرفی چهره های برتر ملی و جهانی در عرصه موسیقی به عینه مشاهده کرد.
وی با بیان اینکه موسیقی با فرهنگ مردم كردستان عجین است، افزود: هنرمندان عرصه موسیقی محلی خدمت بزرگی به فرهنگ و هنر كرده‌اند و موجب ماندگار شدن آثار ادبی و به ویژه شفاهی و فولکلور استان شده‌اند.
سرپرست امور هنری، سینمایی و سمعی بصری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان، تربیت هنرمندانی بزرگ و جهانی، وجود سازهای سنتی و نوع موسیقی در این استان را منحصر به فرد و ویژه عنوان کرد و افزود: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان در راستای حفظ و گسترش موسیقی سنتی و محلی برگزاری دهه موسیقی را در چهار شهرستان استان برگزار می کند.
محمودی ادامه داد: بر همین اساس، برگزاری دهه موسیقی از اول شهریور تا دهم همین ماه در چهار شهرستان دیواندره، کامیاران، دهگلان و سروآباد پیش بینی شده است.
وی اذعان کرد: آواز‌های موسیقی کوردی از جملههوره، موسیقی لیلاخ، سیاچمانه، حیراناز بخش های موسیقی محلی و سنتی کردستان است که به تناسب هر منطقه با حضور گروه های محلی و فولکور آن شهرستان به اجرای برنامه خواهند پرداخت.
محمودی خاطر نشان کرد: این ویژه برنامه به مدت 2 شب در شهرستان دهگلان؛ یک شب در کامیاران، 2 شب در دیواندره و یک شب در سروآباد با حضور اقشار مختلف مردم برگزار می شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

763

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها