خبرفوری از همه مقامات می‌خواهد درباره وضعیت فرزندانشان اطلاع‌رسانی کنند

چهره‌هایی که سالها در کشور سابقه مدیریت داشته‌اند، چرا نمی‌خواهند درباره فرزندانشان توضیح دهند؟/ آقای قالیباف، سکوت علامت رضاست؟/ آقای ولایتی، شفاف‌سازی کنید/ آقای علی‌عسگری، ماجرای سروش چیست؟

چهره‌هایی که سالها در کشور سابقه مدیریت داشته‌اند، چرا نمی‌خواهند درباره فرزندانشان توضیح دهند؟

چهره‌هایی که سالها در کشور سابقه مدیریت داشته‌اند، چرا نمی‌خواهند درباره فرزندانشان توضیح دهند؟/ آقای قالیباف، سکوت علامت رضاست؟/ آقای ولایتی، شفاف‌سازی کنید/ آقای علی‌عسگری، ماجرای سروش چیست؟

این پرسشی است که مردم در ارتباط با هشتگ فرزندت کجاست مطرح می کنند. کمپینی که با پیگیری خبر فوری به داغ ترین کمپین فضای مجازی تبدیل شد. خبر فوری در گزارشی، ۵ چهره دولتی که در برابر این کمپین سکوت کردند را معرفی کرد ( اینجا بخوانید) اما ساکتان کمپین محدود به چهره های دولتی نیستند. غیردولتی های بسیاری هستند که افکارعمومی از آنها انتظار پاسخگویی دارد.

در ادامه نگاهی داریم به پرونده برخی از این دست چهره ها.

قالیباف ؛ سکوت علامت رضاست؟

محمدباقر قالیباف شهردار پیشین تهران هم چهره‌ای است که در رقابت‌های انتخابات ریاست جمهوری 96 شایعاتی درباره فرزندش «الیاس» مطرح شده بود. برخی منتقدان قالیباف به فعالیت‌های اقتصادی فرزند شهردار پیشین اشاره دارند.

پرونده قالیباف در زمینه املاک نجومی هم مورد سوال است و قالیباف می‌توانست با شرکت در کمپین فرزندت کجاست به برخی ابهامات پاسخ دهد که البته چنین نکرد.

حدادعادل؛ وقتی همه می‌دانند

جمله معروفی درباره خانواده شهیدپرور حدادعادل در آمریکا وجود دارد که باعث شده کمتر کسی نداند که حدادعادل برخی وصلت‌های خانوادگی در بیرون از ایران داشته است.

فرید حدادعادل نیز در بسیاری از رسانه‌ها سابقه فعالیت داشته و انتظار این بود که رئیس پیشین مجلس با شرکت در کمپین فرزندت کجاست، درباره این موضوعات و ابهامات درباره مشاغل متعددی که دارد توضیح دهد.

ولایتی؛ نیاز به شفافیت

علی‌اکبر ولایتی که این روزها در راس دانشگاه آزاد اسلامی قرار گرفته نیز دور از ابهامات و شایعات نیست. از ماجرای ویلایی که گفته با پول خودش به‌دست آورده بگیرید تا عملکرد مجموعه ثروتمندی که در ذیل مدیریت او اداره می‌شود.

درباره ولایتی با توجه به حضور طولانی‌اش در رده‌های مختلف مدیریتی بحث‌های مختلفی وجود دارد که او می‌تواند در هشتگ فرزندت کجاست به برخی از این شبهات پاسخ دهد.

علی‌عسکری؛ ماجرای سروش

رئیس صداوسیما هم از برخی حاشیه‌ها درباره وضعیت فرزندانش دور نیست. با اینکه ادعایی در ارتباط با فساد در خانواده او مطرح نشده، اما زمستان سال پیش بود که روزنامه شرق مدعی ارتباطی بین پیام رسان سروش و رئیس صداوسیما شد. در این گزارش آمده بود: «آگهي تاسيس شرکت سهامي خاص توسعه فناوري رسانه سروش در ٢٤ تير ١٣٩٤، نشان مي دهد اين شرکت به منظور انجام امور انفورماتيکي شامل طراحي، توليد، ارائه و پشتيباني نرم افزارهاي رايانه اي تاسيس شده است. شرکت سروش رسانه (متعلق به صداوسيما) با نمايندگي محمد شريف خاني، رئيس هئيت مديره و مجتبي دلخوشيان، نايب رئيس هيئت مديره اين شرکت، در زمان تاسيس بوده است. همچنين «محمدرضا علي عسکري» به سمت مديرعاملي اين شرکت انتخاب شده است. براي اطلاع از اينکه محمدرضا علي عسکري چه نسبتي با «عبدالعلي علي عسکري»، رئيس سازمان صداوسيما، دارد، با اين شرکت تماس گرفتيم. پس از تلاش فراوان، فردي به نام علي عسکري که خود را «مشاور» توسعه فناوري رسانه سروش معرفي کرد، به ما گفت اطلاعي از نسبت فاميلي بين محمدرضا علي عسکري و عبدالعلي علي عسکري ندارد. او ارتباط خانوادگي خودش با اين دو را نيز رد کرد و گفت اين تنها يک تشابه اسمي ساده است و اگر قصد داريم اطلاعات بيشتري دراين باره کسب کنيم، بايد از آقاي خروشاد، مديرعامل فعلي سروش رسانه، دراين باره بپرسيم. خروشاد، مديرعامل سروش رسانه که در بستر بيماري بود، در پاسخ به پرسش «شرق» دراين باره، گفت از سال ٩٤ مديرعامل اين شرکت است و براي اطلاع از اينکه آقاي علي عسکري چه نسبتي با رئيس سازمان صداوسيما دارد، بايد از هيئت مديره سوال شود.»

خبر فوری دعوت می‌کند که رئیس سازمان صداوسیما نیز به دعوت کاربران شبکه‌های اجتماعی به این پرسش پاسخ دهد که فرزندانش چه می‌کنند و کجا هستند.

رامین؛ عاقبت سکوت در برابر افکارعمومی

محمدعلی رامین معاون وزیر در دوره محمود احمدی نژاد هم می‌توانست درباره فرزندش بیشتر توضیح دهد. فرزندی که پس از ازدواج با مهناز افشار بیشتر چهره شد و پرونده‌هایی که درباره او وجود دارد هنوز سر زبان‌هاست.

او که پیشتر رفتاری تند در قبال سوال از فرزندش از خود نشان می‌داد، حالا می‌تواند با خیالی آسوده‌تر درباره خانواده‌اش شفاف‌سازی کند. انتظار این است که او نیز به کمپین فرزندت کجاست بپیوندد.

عارف؛ حکایت یک ژن خوب

در میان اصلاح طلبان هم داستان فرزندان بحث برانگیز است. از صفدر حسینی که با حقوق نجومی اش مشهور شد بگیرید تا محمدرضاعارف.

اولی دخترش با لیست امید به مجلس رفت و گفت پدرش سر سفره انقلاب بوده (!) و دومی پسرش مصاحبه کرد و مدعی شد ژن خوب در خانواده شان دارند!

از محمدرضا عارف هم انتظار می رفت با پیوستن به کمپین فرزندت کجاست درباره فرزندانش توضیح دهد که البته چنین نکرد.

18

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 3
  • خرمی
    0

    اینها را یهنی مسولین این نظام مقدس نمیدانند؟ یا خودشان را زدند به خریت؟ وشهادت را برای رعیتها میخواهند و بعد برای امثال حججی اشک تمساح میریزند.

  • مهران
    0

    شفاف سازی هیچ فایده ای که نداشته باشدحداقل اینست که ان ورمسئول رانشان میدهدمانندشیشه بهمین دلیل ساده خداوندتبارک وتعالی ذات پاکشان راشیشه ای معرفی میکننددرهمانجاکه میفرمایندکمثله ای ذوجاجه درسوره مبارک نوروبازبهمین دلیل درایة الکرسی میفرمایندکه زمانی رستگارخواهیدشد که بسمت نورحرکت کنیدوکسانیکه بسمت تاریکی یاعدم شفافیت میرونداهل جهمنمندوتاابدماندگارووو

  • reza
    0

    با سلام در خصوص کمپین فرزندت کجاست؟ میخواستم نکته ای رو بگم خدمتتون اینکه فرزند یه مدیر چیکار میکنه زیاد نمیتونه عملکرد اون مدیر رو معین کنه اگه فرزند یه مدیر از رانت و پول پدر که از این مدیریتش به دست آورده سو استفاده کنه اونوقت میتونیم به جرم متهمش کنیم، والا فرزند حضرت نوح علیه السلام هم کافر بود!

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها