هاشم‌زایی: دولت هر مشکلی دارد با مجلس در میان گذارد

یک عضو کمیسیون شوراها و امورداخلی کشور، گفت: بنده نحوه استیضاح وزیر کار، رفاه و تعاون اجتماعی را قبول نداشتم، چراکه هم نمایندگان زیر سوال رفتند و هم وزیر دولت.

هاشم‌زایی: دولت هر مشکلی دارد با مجلس در میان گذارد

عبدالرضا هاشم‌زایی با اشاره به استیضاح وزیر کار، رفاه و تعاون اجتماعی بیان کرد: متاسفانه ما استیضاح را خیلی امر بزرگی تلقی می کنیم و آن را به شکل یک تابو درآوردیم. زمانی که تعدادی از نمایندگان تصمیم می گیرند یک وزیر را استیضاح کنند، این استیضاح حتما نباید رای بیاورد. در جلسه استیضاح وزیر کار نیز استیضاح کنندگان به حاشیه پرداختند و شاید دفاع وزیر نیز ضعیف بود.

وی در ادامه اظهار کرد: بنده نحوه این استیضاح را قبول نداشتم چراکه هم نمایندگان زیر سوال رفتند و هم وزیر دولت. در طول این سال ها اینگونه بوده که عده ای فکر می کنند که استیضاح یک وزیر حتما باید رای بیاورد و اگر رای نیاورد مجلس تضعیف می شود. این استیضاح را نیز عده ای سیاسی دانستند.

هاشم زایی تصریح کرد: اگر استیضاح منجر به کاهش التهابات شود، می تواند در بهبود وضعیت اقتصادی موثر شود. اگر دادگاه هایی که برای مفسدین اقتصادی برگزار می شود عادلانه و به دور از مسائل سیاسی و جناحی باشد آن گاه وضعیت اقتصادی بهبود خواهد یافت.

نماینده مردم تهران در مجلس در پاسخ به این سوال که مجلس در این شرایط چقدر می تواند دولت را همراهی کند و دولت نیز چه اقداماتی باید انجام دهد؟ بیان کرد: تاکنون مجلس با دولت همراهی داشته است. استیضاح وزرا نیز بیانگر عدم همراهی مجلس با دولت نیست. دولت هر مشکلی دارد باید با مجلس در میان بگذارد و هر گونه لایحه مشکل گشایی که از سوی دولت مطرح شود، مجلس با آن موافقت خواهد کرد. اصولا طرح هایی که بار مالی زیادی داشته باشد از سوی شورای نگهبان جلوی آن گرفته می شود. لذا دولت باید با آوردن لوایح کارشناسی شده از پتانسیل مجلس استفاده کند.

منبع: ایسنا

729

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها