فنگ شویی ارامش بخش اتاق کودک

اتاق بچه ها بايد ساده ، راحت و مملو از نشانه ها و امكاناتی برای خيال پردازی باشد ، فضا هايی برای پرورش خويشتن و لذت از سر خوشی و آسودگی خاطر دوران كودكی.

فنگ شویی ارامش بخش اتاق کودک

کودکان در جريان رشد به سرعت تغيير می كنند ، ماه به ماه عوض می شوند ، بنابر اين روشن است كه آنها نياز دارند كه اين روند در محيط اطرافشان نيز بازتاب پيدا كند ؛ دست كم دو سال يكبار بايد اثاثيه را دوباره بچينيد و آرامش اتاق را تجديد كنيد. اما آیا شما با روش های این کار آشنا هستید؟!! چگونه می توان آرامش را برای کودکان فراهم کرد؟! با ما همراه شوید و اصول طراحی دکوراسیون اتاق کودک را در فنگ شویی بیاموزید

براي به دست آوردن محيطي آرام و هماهنگ در اتاق بچه ها، نصب تابلوهاي شاد، فرش نرم و استفاده از رنگ هاي شاد توصيه مي شود. رنگ هاي روشن در محل بازي کودکان باعث تقويت خلاقيت آنها مي شود. اثاثيه ساخته شده از مواد طبيعي از جمله فرش، موکت، قالي پشمي، لوازم چوبي و کاغذ ديواري که همه با عنصر چوب و رشد در ارتباطند هم توصيه مي شود. استفاده از کمدهاي بلند و خطوط عمودي، رشد کودک را تقويت مي کند. اگر کودک شما پسر است يا فرزند پر جنب و جوش و فعالي داريد، افزودن رنگ هاي آبي و سرد، شخصيت او را متعادل مي کند. توجه کنيد که رنگ آبي آرامش بخش است ولي ممکن است کودک را درون گرا کند. براي همين حتماً بايد با رنگ هاي گرم تر مانند زرد ترکيب شود و اگر دختر يا فرزند آرام و ساکتي داريد، رنگ هاي گرم مثل قرمز، نارنجي و زرد به او انرژي و اعتماد به نفس کافي براي فعاليت را مي دهد.

براي داشتن خواب آرام و راحت، شب ها کودک بايد اسباب بازي هايش را در قفسه بچيند يا درون کيسه جمع کند. آشفتگي اتاق باعث مي شود کودک تان احساس افسردگي و عدم تمرکز داشته باشد. با قراردادن جعبه هاي رنگي و شاد، کودک تان را ترغيب کنيد وسايلش را در آنها قرار دهد. حتي در يک اتاق کوچک پرده اي آويزان کنيد تا تختخواب که محل آرامش بچه است را از محل فعال تر وي جدا کنيد تا آشفتگي خواب را کاهش دهد.

موقعیت تخت کودک
تخت یا گهواره نوزاد نباید زیر پنجره قرار بگیرد ولی ممکن است اتاق به قدری کوچک باشد که مجبور به انجام این کار باشید. قانون فنگ شویی می گوید در این موارد نصب پرده ای به رنگ های سبز، زرد یا آبی بسیار نازک بالای تخت به طوری که هوا به راحتی جریان داشته باشد، موثر است. در فنگ شویی گفته می شود که اگر فضای اتاق کودک آنقدر وسیع است که می توانید آزادانه جای تخت را انتخاب کنید، حتما آن را در جهت مخالف در ورودی اتاق قرار دهید و تخت کودک بهتر است حداقل ۲۰ سانتی متر از سطح زمین فاصله داشته باشد. براساس قانون فنگ شویی، برای بهتر انتقال پیدا کردن جریان انرژی که از زمین می رسد، این فاصله بسیار مناسب است و باعث می شود نوزاد خواب عمیق تری داشته باشد. جنس تخت کودک باید از چوب باشد. جنس های دیگر مانند فلز باعث ایجاد جریان استاتیک یا الکتریسیته در فضای اتاق می شوند.

توجه به خلق‌وخوی نوزاد
اگر فرزند دلبندتان بدخلقی می‌کند، حضور در یک فضای سبز یا باغ کوچک می‌تواند به آرام کردن او، کمک کند. همین‌طور می‌توانید دکوراسیون اتاق را با تم باغ انجام دهید تا کودکتان آرامش بیشتر پیدا کند. البته اگر خواستید گیاهی را وارد فضای استراحت نوزاد کنید، دقت کنید که برای او حساسیت‌زا نباشد.
اگر نوزادتان آرام است، دکوراسیونی با تم مسابقات رانندگی ممکن است بتواند روحیه او را به هیجان آورده و برای مبارزات در زندگی، آماده کند.
اگر نوزادتان به‌سرعت، تمرکز خود را از دست می‌دهد یا نیازهای خاصی دارد، تا جایی که می‌توانید سادگی را در دکوراسیون اتاق رعایت کنید. برای مثال، از به کار بردن کاغذدیواری‌های با طرح شلوغ و به‌هم‌ریخته، اجتناب کنید.

چند توصیه دیگر
اصل فنگ شویی چیدمان، این امکان را می دهد که فضای منزلتان را به حالت تعادل برسانید و این تعادل باعث ایجاد انرژی و شادی در اتاق ها می شود. چراغ خواب در اتاق کودک یک وسیله کاربردی است. وجود نور ملایم در اتاق، حالت آرامش بخشی ایجاد و حس تنهایی را از او دور می کند. اگر ۲ چراغ خواب کوچک در ۲ طرف تخت بگذارید، هماهنگی انرژی بیشتری در اتاق ایجاد می شود. برای نور اتاق کودکتان از لامپ های فلورسنت استفاده کنید. اگر کاناپه ای در اتاق کودک می گذارید، مراقب باشید لبه های تیزی نداشته باشد. لبه های گرد ۲ مزیت دارند؛ کم خطرتر هستند و طبق قانون فنگ شویی، باعث کم کردن بی حوصلگی و استرس می شوند. کاناپه ها فضای اتاق را آرامش بخش می کنند. آینه ها خاصیت بیدارباش دارند درنتیجه هرچه بزرگ تر و به تخت کودک نزدیک تر باشند، خواب او را بیشتر مختل می کنند. اگر امکان این را ندارید که آینه را از تخت کودک دور کنید، در طول شب روی آن را با پارچه ای بپوشانید.

منبع: تبیان

1261

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها