اجرای نمایش عروسکی «جیق جیقه» در جشنواره یونیما

کاوه مهدوی، کارگردان نمایش عروسکی «جیق جیقه» از آماده سازی و تمرین این نمایش برای حضور در جشنواره تئاتر یونیما خبر داد.

اجرای نمایش عروسکی «جیق جیقه» در جشنواره یونیما

کاوه مهدوی کارگردان تئاتر که این بار برای نخستین بار دست به اجرای یک نمایش عروسکی زده است، درباره آن گفت: این نمایش به نام «جیق جیقه» که البته قرار بود اسم دیگری داشته باشد منتها امکانش فراهم نشد، درباره دو تا کودک در میان جنگ است و به مسئله کودکان در جنگ می‌پردازد.

وی در ادامه افزود: البته صرف جنگ به معنای کلی دراین کار مدنظر است معمولا اولین قشر آسیب‌پذیر در جنگ‌ها کودکان هستند و این تراژیک‌ترین بخش جنگ است. داستان نمایش نیز از این قرار است که پدر و مادری که بچه‌هایشان رها می‌شوند در داخل آب و گوشه‌ای در ساحل یک نفر آنها را نجات می‌دهد و خودش کشته می‌شود.

مهدوی با اشاره به اینکه سال‌هاست علاقه به اجرای یک کار عروسکی داشته و این کار برایش جذابیت خاصی دارد، افزود: این کار با همه هزینه‌های زیادی که برایم داشت اما یک مرحله موفقیت در کنار کسانی در جشنواره یونیما محسوب می‌شود که تجربه زیادی دارند امیدوارم در جشنواره اجرای عموم خوبی داشته باشیم.

وی با بیان اینکه در مرحله تمرین قرار دارند، گفت: جشنواره عروسکی تهران مبارک (یونیما) از یکم شهریور آغاز و ما ششم در تالار سایه تئاتر شهر در دو سانس 18:30 و 20:15 اجرا خواهیم داشت.

مهدوی یادآور شد: دو عروسک اصلی بزرگ یک متری، دو عروسک کوچک ۳۰ سانتی‌متری و یک مرغ دریایی داریم. کار بازبینی و تقریبا آماده است البته بی‌کلام و در 45 دقیقه اجرا می‌شود؛ موسیقی در آن نقش اصلی دارد.

وی با اشاره به اینکه تجربه کار عروسکی تا به حال نداشته گفت:‌الان هم شرایط خیلی به لحاظ مالی مساعد نیست و این خیلی مهم است و ارائه یک کار بی کلام واقعا سخت است چرا که من اکثر کارهایم پر دیالوگ بوده است. خوبی این کار این است که الان به زبانی دست یافتیم که بین المللی‌است و از سویی هم قدرت تصویرسازی مان را قوی می‌کند و مجبوریم تصاویر را در قالب درام کار کنیم.

وی در پایان نیز گفت: به جز این کار مشغول نگارش نمایشنامه‌هایی نیز هستم متأسفانه از آذر و دی ماه پول کارهایم را دریافت نکردم و همین باعث شده با سازمان‌هایی و نهادهایی که کار پیشنهاد می‌دهند سخت‌تر بخواهم کار کنم.

منبع: فارس

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها