لاوروف به ترکیه می‌رود

وزیر خارجه روسیه امروز (دوشنبه) برای سفر دو روزه به منظور انجام دیدار با همتای ترکیه‌ای خود در ۱۴ اوت به آنکارا می‌رود.

لاوروف به ترکیه می‌رود

سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه در نشست سفرا و نمایندگان دائم ترکیه در سازمان‌های بین‌المللی مشارکت کرده و با مولود چاووش‌اوغلو، همتای ترکیه‌ای خود درباره همکاری در سوریه و گسترش روابط اقتصادی بحث و تبادل نظر خواهد کرد؛ مساله‌ای که در سایه جنگ تجاری میان واشنگتن و آنکارا اهمیت خاصی دارد.

انتظار می‌رود در دیدار دوجانبه سرگئی لاوروف و مولودچاووش اوغلو دو طرف درباره روابط ترکیه و روسیه و مسایل بین‌المللی و بحران سوریه گفت‌وگو کنند.

همچنین قرار است وزیر خارجه روسیه در دهمین کنفرانس سفرا شرکت کرده و در جمع دیپلمات‌های ترکیه‌ای سخنرانی کند.

کنفرانس سالانه سفرا از روز یکشنبه آغاز شده و تا ۱۷ اوت در قونیه و آنکارا ادامه دارد.

علاوه بر لاوروف، رئیس مجمع عمومی سازمان ملل، وزیر خارجه اسلواکی و وزیر خارجه سودان در کنفرانس سفرا شرکت خواهند کرد.

پیشتر ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه به روزنامه‌نگاران اعلام کرده بود، لاوروف روزهای ۱۳ و ۱۴ اوت به دعوت چاووش‌اوغلو به آنکارا رفته و با همتای ترکیه‌ای خود دیدار می‌کند.

وی گفت، دو وزیر در این دیدار توجه ویژه‌ای به مسائل موجود در دستورکارهای بین‌المللی، اوضاع سوریه، خاورمیانه، قفقاز، آسیای میانه، اوکراین و منطقه دریای سیاه خواهند داشت.

زاخارووا افزود، دو طرف همچنین ادامه گسترش روابط تجاری و اقتصادی، ساخت خط لوله‌های گاز ترکیه و تاسیس نیروگاه هسته‌ای در اوکویو، یک منطقه مسکونی در ترکیه را مورد بررسی قرار خواهند داد.

مذاکرات میان لاوروف و چاووش‌اوغلو در آستانه نشست سران روسیه، ترکیه، آلمان و فرانسه پیرامون سوریه برگزار می‌شود. رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه اعلام کرد، این نشست سران هفتم سپتامبر در استانبول برگزار خواهد شد. وزارت خارجه روسیه امروز از نشست چهارجانبه برای بررسی پرونده سوریه در آنکارا با حضور آلمان و فرانسه خبر داد.

همچنین نشست میان وزرای روسیه و ترکیه به دنبال اقدامات آمریکا علیه روسیه، ترکیه و ایران برگزار می‌شود.

منبع: ایسنا

729

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها