«اخلمد» قربانی سودجویان باغ و املاک

رئیس شورای اسلامی شهر اخلمد گفت: هرکس که دو درخت گردو داشته، اقدام به تصرف کرده و تا کنار رودخانه را تصرف کرده‌اند، مشخص نیست اگر سیلی بیاید چه اتفاق تلخی می‌افتد.

«اخلمد» قربانی سودجویان باغ و املاک

پس از طرح زمین‌خواری و کوه‌خواری این بار رودخانه‌خواری نیز به این لیست اضافه شده است و افراد سودجو با تعرض به حریم رودخانه آبشار اخلمد در چناران نمره خوبی را در پرونده دستگاه‌های نظارتی استان ثبت کردند.

روستا و آبشار اخلمد یکی از روستاهای گردشگری و پرآوازه کشور است، گزارشات رسیده حکایت از این دارد که مدتی است مسیر رودخانه اخلمد مورد تعرض عده‌ای سودجو قرار گرفته و سودجویان دست به ساخت‌وساز در حریم و بستر رودخانه زده‌اند که این مسئله چهره این روستای گردشگری را در دید گردشگران داخلی و خارجی بسیار زشت نشان می‌دهد.

حریم رودخانه محلی برای تاخت‌وتاز سودجویان

رئیس شورای اسلامی شهر اخلمد در این خصوص می‌گوید: به همه مسؤولان اعلام کرده‌ایم اما تاکنون هیچ اقدام عملی صورت نگرفته است و تصرفات در بستر حریم رودخانه همچنان ادامه دارد، حتی برخی برای خود پل نیز احداث کرده‌اند و از آن به‌عنوان ملک شخصی استفاده می‌کنند.

ابوالقاسم بی‌گناه ادامه داد: این تصرفات ادامه دارد و ما نیز قدرت اجرایی نداریم، مسؤولان هم کاری انجام نمی‌دهند و رودخانه در حال تصرف است، تاکنون بارها به بخشداری و فرمانداری چناران مراجعه کرده‌ایم، دیگر از پیگیری خسته شده‌ایم اما هنوز اقدامی انجام نشده است.

وی ادامه داد: هرکس که دو درخت گردو داشته است اقدام به تصرف کرده و تا کنار رودخانه را تصرف کرده‌اند و در حال حاضر آبشار اخلمد به بازار عباسقلی‌خان دیگری تبدیل شده است، مشخص نیست اگر سیلی بیاید چه اتفاق تلخی می‌افتد.

رئیس شورای اسلامی شهر اخلمد با تقدیر از دادستان چناران می‌گوید: ما دیگر ناامید شده‌ایم چون کسی توجه ندارد اما دادستان چناران قول پیگیری داده است و امیدوارم به نتیجه برسد.

پس از طی مراحل قانونی برای رفع تصرفات اقدام می‌کنیم

مدیر دفتر رودخانه‌ها و سواحل شرکت آب منطقه‎ای خراسان رضوی که پس از گذشت حدود 20 روز از نامه ارسالی دادستان چناران اطلاعی نداشت؛ گفت: در پائین دست روستای اخلمد تصرفاتی صورت گرفته است که ما به آنان اخطار داده‌ایم اما 4 نفر از اهالی اعتراضاتی داشته و به کمسیون رفته است که منتظر اعلام نظر برای اقدام هستیم چراغ که باید مسیر قانونی خود را طی کند.

محمدرضا صادقی‌فر ادامه داد: در بالادست یک سری مشکلات وجود دارد و امکان تردد نیست، کارگران بومی با ما همکاری نمی‌کنند و کارگران غیربومی نیز تهدید می‌شوند اما در عین حال ما به جمع‌بندی برسیم حتما رفع تصرف می‌شود، هر چند که تاکنون نیز رفع تصرفاتی صورت گرفته است.

گفتنی است، دادستان چناران اخیرا طی نامه‌ای به مسؤولان آب منطقه‌ای خراسان رضوی از آنها خواسته است تا ظرف 20 روز نسبت به رفع تصرفات در حریم رودخانه اخلمد اقدام و نتیجه را به دادستانی اعلام کنند.



منبع: فارس

763

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها