بهبودی کامل 3نفر مبتلا به بیماری تب خونریزی دهنده کنگو در استان کرمانشاه

مسئول کنترل عفونت بیمارستان امام رضا کرمانشاه گفت: 3 نفر که مبتلا به بیماری تب خونریزی دهنده کنگو بودند بهبودی کامل یافتند.

بهبودی کامل 3نفر مبتلا به بیماری تب خونریزی دهنده کنگو در استان کرمانشاه

قشقایی مسئول کنترل عفونت بیمارستان امام رضا کرمانشاه گفت: در اواخر خردادماه و تیرماه سال جاری 6نفر مشکوک به ابتلا به بیماری تب خونریزی دهنده کنگو به بیمارستان مراجعه کردند و در بخش ایزوله منفی ای سی یو بستری شدند و خون گیری انجام شد.

وی گفت: نمونه ویروس شناسی این افراد به آزمایشگاه پاستور تهران ارسال شد و نتایج نیز در اختیار وزارت خانه قرار گرفت.

قشقایی بیان کرد: طبق علائم بالینی و نتایج پلاسما ابتلای سه نفر به این بیماری قطعی شد و تحت درمان آنتی ویروس قرار گرفتند.

قشقایی بیان کرد : با توجه به حمایت های خوبی که صورت گرفت و پزشکان عفونی که 24 ساعته روند درمان بیمار از نزدیک پیگیری کردند خوشبختانه به موفقیت بسیار خوبی دست یافتیم و این بیماران به بهبودی کامل رسیدند و به منزل برگشتند.

وی ادامه داد: این 3 نفر از شهرستان ثلاث باباجانی به بیمارستان مراجعه کردند.

قشقایی بیان کرد : با اقدامات خوبی که دامپزشکی استان کرمانشاه در مناطق مشکوک به آلودگی انجام داده پیشگیری با عملیات سمپاشی صورت گرفته است و اما این فرایند وسیعی است مکه نیاز به اقدامات گسترده دارد.

وی گفت: بیماران با علامت های شبه انفولانزا به بیمارستان مراجعه کردند علائمی نظیر سر درد ،درد عضلانی و احتمال خونریزی از یک تا دو اندام بود البته عامل مهم دیگر تماس افراد با دام مبتلا و یا گوشت دام است که افراد چوپان یا دامپزشک یا افرادی که در کشتارگاه ها بدون رعایت نکات بهداشتی کار می کنند بودند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

763

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها