شأن رییس‌جمهور در گفت‌وگوهای تلویزیونی حفظ شود

گفت‌وگو با رییس جمهور باید تخصصی باشد و چندین نفر از حوزه‌های مختلف با رییس‌جمهور گفت‌وگو کنند. در عین حال این نوع برنامه‌ها باید به این سمت برود که آرامش مردم حفظ شود نه اینکه بر مسائلشان اضافه شود.

شأن رییس‌جمهور در گفت‌وگوهای تلویزیونی حفظ شود

مازیار ناظمی درباره گفت‌وگوی رییس جمهور با مردم در شامگاه دوشنبه اظهار کرد: کدام گفت‌وگوی رییس جمهور چالشی بوده و چرا در این زمان به چالش نیاز داریم؟ در حال حاضر در یک جنگ اقتصادی با آمریکا هستیم و جنگ روانی رسانه‌های غربی به ویژه رسانه‌های آمریکا و انگلیس فشار افزونی ایجاد کرده‌اند که فضای روانی و اعتماد کشور نسبت به مسؤولان و آینده کشور را به هم ریخته‌اند و جریان عمومی را قطع می‌کنند. صداوسیما که یکی از بازوهای جدی برای تمامیت کشور و حفظ اعتبار مردم است و نگاه به حفظ منافع ملی دارد مسلما نباید چالشی را برای رییس جمهور ایجاد کند؛ این در حالی است که در بسیاری از موارد رییس‌جمهور اختیاراتی را ندارد، در عرصه بین‌الملل و فشارهایی که به دلیل تحریم‌ها در حال رخ دادن است، شرکایی که آمریکا دارد و تهدید می‌کنند، رییس جمهور با مردم صمیمانه صحبت کرده اما منطقی پشت اینکه او را به چالش بکشیم وجود ندارد.

این مجری ادامه داد: مردم به دنبال این هستند که علت گرانی را بدانند که یک بخشی از آن به تحریم برمی‌گردد و اگر بخواهد بگوید خیلی از منابع در اختیار من نیست و هماهنگی لازم با او و دولت صورت نمی‌گیرد، حاضر است خیلی از موارد را به جان بخرد تا کل حفظ شود. به نظرم رییس‌جمهور در اینجا جوانمردی می‌کند که از بسیاری از موارد می‌گذرد و خود را مورد هدف قرار می‌دهد.

او با اشاره به نوع گفت‌وگوی یک مجری با رییس جمهور اظهار کرد: گفت‌وگو با رییس جمهور قواعدی دارد. معمولا دفتر رییس جمهور و شورای اطلاع‌رسانی، مجری که می‌خواهند انتخاب کنند را به اطلاع رییس‌جمهور می‌رسانند. هدف این گفت‌وگوها در برهه‌های خاصی صحبت با مردم است. چیزی که در ساختار صداوسیما اتفاق می‌افتد معمولا همین است؛ یعنی یک پاسخ قانع‌کننده و آرامش‌بخش داده می‌شود و ماموریت سازمان این است تا با جنگ روانی مقابله شود. به نظرم در این حوزه مرتضی حیدری توانسته کار خود را انجام دهد. او یکی از بهترین گفت‌وگوکننده‌های صداوسیماست. همچنین شأن رییس جمهور گفت‌وگو با حیدری و عبدالرشیدی است؛ افرادی که در فضای گفتمان سیاسی جدی باشند و گفت‌وگو با این آدم‌ها را بلدند. گفت‌وگو باید تخصصی باشد و معتقدم دو یا سه نفر در حوزه‌های مختلف بنشینند و با رییس جمهور گفت‌وگو کنند و این نوع برنامه‌ها باید به این سمت برود که آرامش مردم حفظ شود نه اینکه بر مسائل‌شان اضافه شود. اگر ما نفر دوم کشور را بی‌اعتبار کنیم، در مسیری حرکت خواهیم کرد که دشمنان کشور می‌خواهند. آمریکا که مهد دموکراسی است چند بار دیدید که این گفت‌وگوهای چالشی را با ترامپ داشته باشند و زمانی که در گفت‌وگوهای کاخ سفید یک نفر اعتراض کرد او را دستگیر کردند و بیرون انداختند.

این گوینده خبر و مجری در پایان گفت: باید نسبت به رسانه‌های جهان و بازنمایی که انجام می‌شود، واقع‌بین باشیم. به نظرم حیدری با توجه به شرایط حاکم بر کشور و رسانه در این گفت‌وگو موفق بوده است. سوالات حتما با رییس جمهور هماهنگ می‌شود و طبیعی است که بپرسند درباره چه چیزی می‌خواهیم صحبت کنیم و ما محورها را به مهمانان می‌دهیم. همه جای دنیا این کار انجام می‌شود. سوالات را تیم تحقیقی رییس جمهور و شورای اطلاع‌رسانی دولت ارزیابی می‌کنند و حتما مواردی که مد نظر است در سوال‌ها پرسیده می‌شود و باید بدانند که تا کجا ورود می‌کنند، از چه سوالی باید بگذرند و مصلحت نیست که در این رابطه صحبت کنند. من مصاحبه آزاد به آن معنا با مسؤولان کشور ندیده‌ام و طبیعی است که این هماهنگی‌ها انجام شود تا شأن رئیس جمهور حفظ شود.

منبع: ایسنا

61

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها