اپلیکیشن صیغه‌یاب کار دست کاربران داد

رئیس پلیس فتای استان اصفهان گفت: مدتی است فروش نرم‌‌افزارهای همسرياب و صيغه‌ياب در شبکه‌های اجتماعی رایج شده که مشکلات فراوانی رو ایجاد می کند.

اپلیکیشن صیغه‌یاب کار دست کاربران داد

مصطفی مرتضوی یکی از آسیب‌های این گونه نرم‌افزارها را به سرقت رفتن اطلاعات بانکی کاربران عنوان کرد و گفت: بررسی پرونده‌های تشکیل شده در پلیس فتای استان اصفهان نشان می‌دهد که نصب اپلیکیشن صیغه‌یاب بر روی گوشی‌های تلفن همراه کاربران باعث وقوع برداشت‌های غیرمجاز بانکی از آنان شده است.

رئیس پلیس فتای استان اصفهان در ادامه به جزئیات یکی از این پرونده‌ها اشاره و مطرح کرد: در پی شکایت یکی از شهروندان مبنی بر برداشت غیر مجاز از حساب بانکی وی، رسیدگی به موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا استان اصفهان قرار گرفت.

وی اضافه کرد: با بررسی‌های به عمل آمده مشخص شد شاکی با فریب تبلیغ نرم‌افزار صیغه‌یاب اقدام به خرید و نصب اپلیکیشن بر روی گوشی تلفن همراه خود می‌کند که حین عملیات نصب، اطلاعات بانکی وی برای فروشنده نرم‌افزار ارسال شده و متهم توانسته بود از این طریق مبلغ 40 میلیون ریال سرقت کند.

مرتضوی در ادامه با اشاره به دستگیری متهم اصلی این پرونده توسط کارشناسان پلیس فتا گفت: این اپلیکیشن شیوه‌ای جدیدی برای کلاهبرداری و سو استفاده از کاربران در فضای مجازی است و شهروندان به هیچ عنوان نباید آن را بر روی گوشی تلفن همراه خود نصب کنند چرا که این اپلیکیشن به نوعی بدافزار بوده و برای سرقت اطلاعات داخل گوشی کاربران طراحی شده است.

منبع: فارس

763

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها