۴۵ میلیون دوز واکسن آنفولانزای فوق حاد پرندگان به کشور وارد می‌شود

رئیس سازمان دامپزشکی کشور گفت: در این راستا امروز 10 میلیون دوز از این واکسن از گمرکات کشور ترخیص شد و تا دوشنبه هفته آینده نیز 35 میلیون دوز واکسن آنفولانزای فوق حاد پرندگان به کشور وارد می‌شود.

۴۵ میلیون دوز واکسن آنفولانزای فوق حاد پرندگان به کشور وارد می‌شود

علیرضا رفیعی‌پور رئیس سازمان دامپزشکی کشور امروز در حاشیه بازدید از یک کارخانه بسته‌بندی مواد پروتئینی در منطقه جاجرود استان تهران با بیان اینکه بیماری آنفولانزای حاد پرندگان در کشور تحت کنترل قرار گرفته است اظهار کرد: در 4 ماهه نخست سال جاری کانونهای بیماری آنفولانزای فوق حاد پرندگان نسبت به مشابه سال گذشته 50 تا 70 درصد کاهش یافته است.

وی افزود: در فاز نخست 10 میلیون دوز واکنس آنفولانزای پرندگان در 5 استان کشور توزیع شده است.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور ادامه داد: در این راستا امروز 10 میلیون دوز از این واکسن از گمرکات کشور ترخیص شد و تا دوشنبه هفته آینده نیز 35 میلیون دوز واکسن آنفولانزای فوق حاد پرندگان به کشور وارد می‌شود.

رفیعی‌پور تصریح کرد: بابت تامین واکسن آنفولانزای فوق حاد پرندگان مشکلی نداریم و این محصول به اندازه کافی در اختیار مرغداران قرار می‌گیرد.

بنابراین گزارش سال گذشته بیماری آنفولانزای فوق حاد پرندگان تلفات زیادی در مرغداری‌های کشور به جای گذاشت که بیشترین ضرر و تلفات حاصله مربوط به پرورش دهندگان مرغ تخمگذار بود؛ این امر باعث شد که قیمت تخم مرغ در بازار افزایش یابد.

منبع: تسنیم

729

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها