نایب رییس فراکسیون زنان در گفت و گو با خبرفوری:

طرح تسهیل خروج زنان از کشور بدون اذن شوهر در کمیسیون امنیت ملی تصویب شد اما فقط برای سه گروه!

نایب رییس فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی گفت: طرح تسهیل خروج زنان از کشور در کمیسیون امنیت ملی تصویب شد.

طرح تسهیل خروج زنان از کشور بدون اذن شوهر در کمیسیون امنیت ملی تصویب شد اما فقط برای سه گروه!

فاطمه ذوالقدر در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی خبر فوری گفت: تاکنون زنان ورزشکار، زنان هنرمند و بانوانی که در زمینه مسائل علمی فعالیت داشتند، برای خروج کشور و اعزام به مسابقات مشکلاتی داشتند.

وی گفت: تا به امروز حدود 50 ورزشکار به ما مراجعه کردند و اعلام کردند که شوهرانشان آن‌ها را ممنوع الخروج کرده‌اند.

نایب رییس فراکسیون زنان ادامه داد: ما طرحی ارائه دادیم که طی آن ماده 17 قانون گذرنامه اصلاح شد.

این نماینده مجلس در پاسخ به این سوال که آیا این طرح فقط شامل زنان نخبه می‌شود یا نه اعلام کرد: این طرح شامل زنانی می‌شود که دولت برای ارتقای سطح فرهنگی، علمی و ورزشی آنها هزینه کرده است اما آنها بدلیل مشکلات خانوادگی ممنوع الخروج می‌شوند و نمی‌توانند به انواع مجامع علمی، ورزشی، هنری اعزام شوند.

ذوالقدر تاکید کرد: این افراد برای خروج از کشور باید سند رسمی و دعوت نامه خود را به مراجع رسمی ارائه دهند و طی آن دیگر همسرشان نمی‌تواند آنها را ممنوع الخروج کند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس درباره اینکه این طرح چه تاریخی در صحن مطرح خواهد شد گفت: باید روی آن فوریت بیاید برای اینکه سریعتر در صحن مطرح شود.

نماینده مردم تهران در پایان اظهار کرد: اتفاقا یک مربی فوتبال اکنون برای اعزام به جاکارتا ممنوع الخروج شده است و احتمال دارد به همین بهانه فوریتی روی این طرح وارد شود.

33

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 3
  • ذوالقرنین
    0

    چیه خانم حضرات فرزند دخترشون نمی توانند راحت برن وبیان.

  • عظیمی
    0

    اگر مردی اجازه نمیدهد همسرش به سفر خارج برود، این یک مساله خانوادگی است و به دولت و مجلس ارتباطی ندارد. یا این مرد دیوانه ست یا مشکل زناشویی دارند که به نظر من باید به مشاور خانواده مراجعه کنند یا در نهایت اگر مشکل حادی دارند، طلاق بگیرند. پس باز هم به دولت و مجلس ربطی ندارد اینکه مردی اجازه سفر به همسرش نمیدهد شما بیاید راه رو براش هموار کنید که بتونه سفر بره و به نوعی تشویق ش کنید که دولت از تصمیم تو دفاع میکنه ! این رو خودتون معنی کنید یعنی چی ؟!!!

    نظرات شما -
    • امیر
      0

      اگر مردی اجازه نمی دهد حتمآ دلیلی دارد . کجای اسلام آمده زن می تونه بدون اجازه شوهر از خانه بیرون بره چه برسد به اینکه از کشور بیرون بره . اگه این طرح تصویب بشه خود موجب اختلاف خانوادگی میشه شاید هم به طلاق منجر بشه . باید زن خودش شوهرش را قانع کنه . به مجلس ربطی نداره که بخواد برا این طرح تصویب کنه .

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها