چاپ ۱۴۰ میلیون جلد کتاب درسی/ توزیع کتب دوره متوسطه از نیمه دوم شهریور ماه

سرپرست سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی از چاپ ۱۴۰ میلیون جلد کتاب درسی برای سال تحصیلی جدید خبر داد و گفت: کتب دوره متوسطه از نیمه دوم شهریور ماه از طریق کتابفروشی‌ها توزیع می‌شود.

چاپ ۱۴۰ میلیون جلد کتاب درسی/ توزیع کتب دوره متوسطه از نیمه دوم شهریور ماه

حیدر تورانی سرپرست سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی درباره وضعیت چاپ کتاب‌های درسی دانش‌آموزان اظهار کرد: امسال کتاب‌های پایه دوازدهم جدیدالتألیف است که تقریبا کار تألیف ۹۵ درصد کتب نظری و فنی‌وحرفه‌ای انجام شده است و تلاش داریم مابقی نیز تا ۱۵ مرداد ماه پایان یابد.

وی با بیان اینکه ۶ کتاب در پایه دوازدهم جدید‌التألیف است، گفت: از جمله عناوین دروس تحولی در دوره‌های تحصیلی شامل «تفکر و پژوهش» پایه ششم، «تفکر و سبک زندگی» پایه‌های هفتم و هشتم، «کار و فناوری» پایه‌های ششم، هفتم، هشتم و نهم، «تفکر و سواد رسانه‌ای» پایه های دهم و یازدهم، «هنر» پایه‌های دهم و یازدهم و «کارگاه کارآفرینی و تولید» پایه‌های دهم و یازدهم است.

تورانی ادامه داد: از دیگر دروس تحولی می‌توان به «انسان و محیط زیست» پایه یازدهم، «سلامت و بهداشت» پایه دوازدهم، «مدیریت خانواده و سبک زندگی» پایه دوازدهم، «مطالعات فرهنگی» پایه یازدهم رشته علوم و معارف اسلامی و پایه دوازدهم رشته ادبیات و علوم انسانی و «جریان شناسی اندیشه‌های معاصر» پایه دوازدهم رشته علوم و معارف اشاره کرد.

وی افزود: در سال تحصیلی جدید بیش از ۱۲۰۰ عنوان کتاب درسی در تیراژ ۱۴۰ میلیون جلد بین دانش‌آموزان توزیع می‌شود که کتب دوره متوسطه از نیمه دوم شهریور ماه از طریق کتابفروشی‌ها و مابقی پایه از طریق مدارس در اول مهر توزیع خواهد شد.

منبع: فارس

1261

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها