تب کریمه کنگو در کمین کردستانی‌ها

‌مدیرکل دامپزشکی کردستان با اشاره به اینکه طی هفته‌های اخیر چند نفر بر اثر ابتلا به تب کریمه کنگو جان خود را از دست داده‌اند، هشدار داد: احتمال شیوع این بیماری در استان کردستان نیز وجود دارد.

تب کریمه کنگو در کمین کردستانی‌ها

مجتبی ورمقانی اظهار کرد: تب کریمه کنگو یک بیماری تب دار خونریزی دهنده است که توسط کنه از دام به انسان منتقل می‌شود.

وی افزود: متاسفانه طی هفته‌های اخیر چند نفر به این بیماری مبتلا شده‌اند، به همین خاطر باید مردم هشیار باشند و با رعایت نکات بهداشتی خود را در مقابل این بیماری بیمه کنند.

مدیرکل دامپزشکی کردستان در پاسخ به اینکه چه کنیم که به بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو مبتلا نشویم، گفت: باید از خرید دام و کشتار آن در منازل، معابر عمومی و مراسم عروسی، عزاداری، ورود حجاج و... خوددادی کرد.

ورمقانی با ذکر اینکه گوشت تازه را باید حداقل 24 ساعت در یخچال نگهداری و بعد مصرف کرد، تصریح کرد: جگر دام ذبح شده را نیز باید قبل از مصرف به مدت 48 ساعت در یخچال نگهداری و سپس به خوبی پخته و بعد آن را مصرف کرد.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: گوشت و محصولات دامی را باید از فروشگاه های مجاز تهیه کرده و به هیچ وجه از فروشندگان دوره گرد و فروشندگان غیرمجاز در مسیر جاده‌ها خریداری نکرد.

مدیرکل دامپزشکی کردستان با اعلام اینکه محصولات گوشتی مورد تایید، دارای مهر سازمان دامپزشکی است، گفت: مردم باید توجه داشته باشند که از فروشندگانی که با گوشت تازه ذبح شده کباب درست می‌کنند، خریداری نکنند.

منبع: ایسنا

763

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها