کودکان از 4 سالگی به بعد نازپرورده بار می‌آیند/ لزوم برخورد والدین با خواسته‌های غیرمنطقی بچه‌ها

یک روانشناس و مشاور خانواده گفت: کودکان از سن 4 سالگی به بعد لوس بزرگ می‌شوند، بنابراین خانواده‌ها باید غیرمستقیم با خواسته‌های غیر منطقی کودکان برخورد کنند.

کودکان از 4 سالگی به بعد نازپرورده بار می‌آیند/ لزوم برخورد والدین با خواسته‌های غیرمنطقی بچه‌ها

فاطمه منفرد پویا روانشناس خانواده در خصوص اینکه چرا بعضی از کودکان ناز پرورده می‌شوند، اظهار کرد: تمام نیازهای کودک باید تا 10 ماهگی او برطرف شود و از 10 ماهگی به بعد کودک متوجه می‌شود که ممکن است با خواسته‌های او موافقت نشود، زیرا 10 تا 18 ماهگی سنی حساس است که اگر نیازهای کودک برآورده نشود، اضطراب جدایی می‌گیرد.

وی در ادامه عنوان کرد: از 18 ماهگی تا 4 سالگی کودک متوجه می‌شود ممکن است گاهی با خواسته‌هایش موافقت نشود و زمانی که والدین متوجه شوند در نیازهای کودکشان منطقی وجود ندارد، می‌توانند به صورت غیر مستقیم در برابر نیازهای کودک مخالفت کنند.

این روانشناس و مشاور خانوده با اشاره به اینکه کودک از سن 4 سالگی به بعد ممکن است نازپرورده شود، مطرح کرد: از 4 سالگی به بعد کودک معنای نه گفتن را می‌فهمد و باید متوجه شود که این کار خوب است یا نه و خانواده‌ها باید از 4 سالگی به صورت تدریجی این موضوع را به کودک خود آموزش دهند.

منفرد پویا تصریح کرد: از سن 6 سالگی به بعد کودک با بایدها و نبایدها آشنا می‌شود که این امر باید توسط خانواده به صورت جدی (نه به صورت تنبیه) به کودک آموزش داده شود.

وی با اشاره به اینکه سه نوع خانواده در تربیت کودک وجود دارد، گفت: سه نوع خانواده در تربیت فرزندان وجود دارد، خانواده‌های سهل گیر، سخت گیر و خانواده‌های مقتدر. گفتنی است، خانواده‌های سهل گیر به همان اندازه که خانواده سخت گیر می‌توانند آسیب برسانند، آسیب زا هستند.

این روانشناس و مشاور خانوده گفت: از سن 4 سالگی به بعد، کودک مفهوم نه را می‌فهمد و باید با خواسته‌های غیر منطقی اش برخورد غیرمستقیم شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها