چند حرکت ورزشی برای لاغری شکم در منزل

بزرگ بودن شکم مشکل بسیاری از خانم‌ها و آقایان بوده که از روبرو شدن با آن وحشت دارند. کوچک کردن شکم کار بسیار سختی است.

چند حرکت ورزشی برای لاغری شکم در منزل

بزرگ بودن شکم مشکل بسیاری از خانم‌ها و آقایان بوده که از روبرو شدن با آن وحشت دارند. کوچک کردن شکم کار بسیار سختی است. برای لاغری شکم راه‌های زیادی وجود دارد مثلا ورزش برای لاغری شکم، رژیم غذایی، داروهای گیاهی، عمل جراحی و … ولی باید از بین این روش‌ها، بهترین و موثرترین موارد انتخاب شوند. ورزش برای لاغری شکم تاثیر زیادی دارد البته در کنار ورزش کردن باید رژیم غذایی مناسبی نیز داشته باشید در غیر این صورت تاثیر چشم‌گیری را مشاهده نخواهید کرد. در این مطلب قصد داریم چند حرکت ورزشی برای لاغری شکم را معرفی کنیم. همراه ما باشید.

ورزش برای لاغری شکم

دو نوع ورزش برای لاغری شکم وجود دارد: نوع اول ورزش‌هایی هستند که نیاز به تجهیزات ندارند و نوع دوم ورزش‌هایی که نیاز به تجهیزات خاص ولی اغلب ساده دارند. ابتدا ورزش‌های بدون تجهیزات را برای لاغری شکم معرفی می‌کنیم و سپس ورزش‌هایی که نیاز به تجهیزات ساده دارند.
در طی هر تمرین شما باید سعی کنید تمرکز خود را بر روی عمیق‌ترین عضله حفظ کنید، این همان عضله‌ای است که موقع سرفه کردن کشیده می‌شود، بنابراین شما می‌توانید برخی سرفه‌های جعلی را انجام دهید تا به شما کمک کند که روی این عضله تمرکز داشته باشید.

این تمرینات را می‌توانید روی زمین و روی تشک و یا فرش انجام دهید. در طول هر تمرین نفس عمیق بکشید و نفس خود را در سینه حبس نکنید. اگر این تمرینات را برای بار اول شروع می‌کنید، هر حرکت را ۵ بار تکرار نمایید ولی موقعی که تمرین داشتید و احساس آمادگی کردید، تعداد حرکات را به ۱۰ تا ۱۵ افزایش دهید.

با این حرکات هم از درد دور می‌شوید و هم ناراحتی شدید. پس ورزش نوعی روش مقابله با افسردگی نیز هست سعی کنید هر روز به طور مرتب ورزش داشته باشید. (حتی زمان کم)

اولین حرکت برای لاغری شکم

برای انجام این حرکت زانوهای خود را خم کرده؛ شانه، دست‌ها و سرتان را صاف روی زمین قرار دهید و بدنتان را نیز بالا ببرید، همچنین از قسمت پایین هم فقط کف پاها را باید روی زمین قرار بدهید.

عضلات شکم خود را سفت کرده و بدنتان را سفت در بالا نگه دارید، باید زانو و شانه‌های شما هماهنگ باشد تا بتوانید تعادل خود را حفظ کنید. این حرکت تاثیر زیادی روی لاغری شکم دارد.

حرکت دوم برای لاغری شکم

آیا شما شکم دارید؟ ورزش برای لاغری شکم بسیار موثر است. برای انجام این حرکت به پشت دراز بکشید و پاهای خود را روی یک دیوار قرار دهید تا زانو و باسن شما در زاویه ۹۰ درجه باشد. تمرکز بر روی عضلات شکم خود را بالا ببرید و تمام ماهیچه‌های شکمی خود را بشکنید. سر و شانه‌های خود را از زمین بلند کنید، در حالی که دستانتان بر روی سینه‌تان قرار دارد. در این حالت سه نفس عمیق بکشید و آرام باشید.

حرکت سوم برای لاغر کردن شکم و پهلو

یک حرکت دیگر برای لاغری شکم این گونه است که زانوی خود را خم کرده و بر روی زمین دراز می‌کشید. پشت خود را در موقعیت خنثی نگه دارید و ماهیچه‌های شکمی خود را سفت کنید. در حالی که شانه‌هایتان روی زمین است، زانوهای خود را به آرامی به سمت راست بکشید.

شما باید بتوانید زانوها را به اندازه کافی پایین بیاورید تا احساس کشیدگی کنید، اما باعث ایجاد درد نشود. سه نفس عمیق بکشید و سپس به موقعیت اولیه بازگردید و به سمت چپ بچرخید. این حرکت شما را در آب کردن چربی‌های شکم یاری می‌کند.

حرکت چهارم با کمک توپ کوچک

یک نوع ورزش برای لاغری شکم، پرتاب کردن توپ است. برای شروع باید پرتاپ‌های مستقیم انجام دهید. پای چپ خود را کمی جلوتر از پای راست خود قرار دهید. سپس با نگه داشتن توپ پزشکی در هر دو دست، کمی خم شوید، سپس توپ را به سمت دیوار بچرخانید. توپ را هنگامی که به عقب بر می‌گردد بکشید. این حرکت را حداقل چهار بار تکرار کنید. تمام روند را در طرف دیگر نیز تکرار نمایید. همچنین می‌توانید این تمرین را با شخص دیگری انجام دهید.

حرکت پنچم با توپ پزشکی

ورزش برای لاغری شکم بسیار مفید است. یک حرکت دیگر برای لاغر شدن شکم این گونه است که پاهای خود را روی توپ پزشکی قرار می‌دهید و سر و شانه و دست‌هایتان صاف بر روی زمین قرار می‌گیرید. عضلات شکم خود را سفت کنید و تا می‌توانید شکم خود را بالا ببرید و سپس رها کنید. ۵ بار این حرکت را تکرار کنید. این حرکت هم عضلات شکم را سفت می‌کند و هم باعث آب شدن چربی شکم می‌شود.

حرکت ششم برای لاغری شکم

برای انجام این حرکت صاف روی تشک ورزشی بنشینید و زانوهای خود را خم کنید. سپس یک توپ کوچک را با هر دو دستتان بگیرید. عضلات شکم را سفت کرده و از وسط شروع کنید و هر دو دست را به سمت راست بکشید، تا می‌توانید کشش را در دستان خود حس کنید. سپس به وسط برگشته و به سمت چپ بروید. حین انجام تمرین نفس عمیق را فراموش نکنید.

حرکت هفتم برای لاغری شکم زنان

برای لاغری شکم، این حرکت نیز بسیار مفید است. برای انجام این حرکت باید بدن خود را بر روی توپ ورزش بگذارید، تعادل را با کمک دستان خود حفظ کنید سرتان را به صورت مستقیم گرفته و پاهایتان را نیز صاف نگه دارید در این حالت نفس عمیق بکشید و کشیدگی را در عضلات شکم حس کنید.

یادآوری این نکته ضروری است که با یک بار ورزش کردن انتظار نداشته باشید که چربی شکم‌تان از بین برود بلکه باید به طور مرتب و روزانه ورزش کنید تا نتیجه را مشاهده نمایید.

اگر ورزش را تازه شروع کرده باشید، طبیعی است که زود خسته شوید ولی جای نگرانی نیست خیلی سریع بدنتان به این روال عادت کرده و حرکات را راحت‌تر انجام خواهید داد.

برای فیت بودن اندامتان باشید تلاش کنید. یک خانم باکلاس نباید شکم داشته باشد با کمی رژیم غذایی و همچنین ورزش روزانه می‌توانید شکم خود را آب کنید. فراموش نکنید که خواستن و اراده کردن اولین قدم لاغری و تناسب اندام است. ممنون که با مطلب " ورزش برای لاغری شکم " همراه ما بودید.

منبع:صورتی‎ها

1261

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 2
  • مبینا
    0

    به نظر من پیاده روی از همه بهتر است

  • sara
    0

    سایت شما عالی هستش امیدوارم موفق باشید https://youmovise.com/

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها