مکانیزه‌سازی اپراتورهای پستی، بازار مرسولات را به ۴ میلیارد در سال می‌رساند

رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی افزود: انتظار می‌رود با فعالیت اپراتورهای خصوصی پست در کشور، گام‌های مؤثری برای بهبود کیفیت سرویس‌های پستی برداشته شود.

مکانیزه‌سازی اپراتورهای پستی، بازار مرسولات را به ۴ میلیارد در سال می‌رساند

حسین فلاح جوشقانی در بازدید از نخستین هاب مکانیزه شبکه اپراتور اول پست خصوصی کشور با بیان اینکه در صورت بهره‌گیری از ظرفیت‌های بالقوه و بالفعل بازار پستی کشور، سرانه مرسولات پستی کشور تا چند برابر افزایش خواهد یافت، اظهار کرد: متأسفانه تا به حال مردم نتوانسته‌اند سرویس‌های شایسته‌ای را برای ارسال مرسولات خود دریافت کنند.

رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی افزود: انتظار می‌رود با فعالیت اپراتورهای خصوصی پست در کشور، گام‌های مؤثری برای بهبود کیفیت سرویس‌های پستی برداشته شود.

وی با بیان اینکه ابعاد بالقوه بازار مرسولات کشور تا چهار میلیارد مرسوله در سال است، اذعان کرد: با توجه به روند هوشمندسازی و مکانیزه‌سازی اپراتورهای خصوصی کشور، امیدواریم این بازار بالقوه به بازاری بالفعل تبدیل شود.

معاون وزیر ارتباطات درباره رسالت صدور مجوز برای فعالیت پست‌های خصوصی هم گفت: اعطای مجوز خصوصی‌سازی پست یک روند طولانی و ثمره مذاکراتی است که می‌خواهد صنعت سنتی پستی ایران را به بخش خصوصی بسپارد تا مدرن شدن این صنعت را همچنان که امروز در هاب اپراتور اول پست می‌بینیم، شاهد باشیم.

نخستین هاب مکانیزه پستی کشور با هدایت اولین اپراتور خصوصی پست ایران و با سرمایه‌گذاری چند میلیون یورویی هلدینگ فاخر توسط شرکت آلمانی بویمر در زمستان سال گذشته راه‌اندازی شد.

این هاب پستی ظرفیت تجزیه هفت هزار مرسوله پستی در ساعت را دارد و در حال حاضر برای تجزیه کلیه مرسولات پستی شبکه اپراتور اول پستی کشور مورد استفاده قرار می‌گیرد.

حسین رضایی؛ مدیرعامل اولین اپراتور خصوصی پست کشور هم در جریان این بازدید با بیان اینکه انتظارات بخش خصوصی از نهادهای حاکمیتی، حمایت از سرمایه‌گذاری و برطرف کردن موانع و چالش‌های پیش رو است، اظهار کرد: انتظار ما از سازمان‌های دولتی و حاکمیتی هم‌افزایی و ایجاد راهی برای پیشرفت این صنعت است و امیدواریم مجموعه این اقدامات در بهبود شاخص‌های پستی ایران و افزایش کیفیت خدمات موثر باشد.

مهرداد فاخر؛ مدیرعامل تیپاکس هم با اشاره به پتانسیل‌های این صنعت در کشور و در عرصه بین‌الملل گفت: هیچ برند معتبر خارجی بدون حمایت دولت و حاکمیت خود موفق نبوده است؛ امروزه انتظار ما در بخش خصوصی این است که حمایت جدی دولت را برای گذار از شیوه‌های سنتی پست داشته باشیم زیرا تلاش ما در راستای راه‌اندازی یک شبکه مدرن پستی در ایران و فراتر از مرزها، با سرعت ادامه دارد.

منبع: تسنیم

729

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها