پمپئو برای شرکت در نشست آ سه آن به سنگاپور می رود

وزیر خارجه آمریکا برای شرکت در نشست آ سه آن و گفت و گوهای منطقه ای از 10 مرداد به مالزی، سنگاپور و اندونزی سفر می کند.

پمپئو برای شرکت در نشست آ سه آن به سنگاپور می رود

هدر نوئرت سخنگوی این وزارت خانه روز دوشنبه با اعلام این مطلب افزود: مایکل پمپئو 11 تا 12 مرداد در کوالالامپور متعاقب انتقال مسالمت آمیز و تاریخی دولت این کشور، با مقامات ارشد مالزی درباره تقویت همکاری های جامع و پیشبرد منافع اقتصادی و امنیتی مشترک که بر پایه ارزش های دمکراتیک قوی بنا نهاده شده است، گفت و گو خواهد کرد.
به گفته وی، وزیر خارجه آمریکا از 13 تا 14 مرداد هم در سنگاپور خواهد بود تا در نشست سالانه وزیران خارجه عضو آ سه آن برای حمایت از دیدگاه آمریکا از ایندو-پاسفیک(اقیانوس هند و آرام) آزاد و باز شرکت کند.
سخنگوی وزارت خارجه آمریکا ادامه داد: در نشست منطقه ای آ سه آن، نشست وزیران آسیای شرقی و نشست وزیران آ سه آن-آمریکا، پمپئو همکاری ما را در مورد چالش های مهم امنیتی منطقه، تقویت تعهد ما برای همکاری منطقه ای، تاکید دوباره تعهد آمریکا به به آسه آن، دوستان و متحدان ما تاکید می کند.
نوئرت اضافه کرد: وزیر خارجه همچنین درباره تعهد مشترک ما در زمینه خلع سلاح هسته ای کامل و تایید شده از کره شمالی گفت و گو خواهد کرد. حمایت از نظم قانونی در دریای چین و مبارزه با تروریسم نیز دیگر مباحث مطرح شده خواهد بود.
وی همچنین از دیدار وزیر خارجه آمریکا با نخست وزیر و وزیر خارجه سنگاپور خبر داد که درباره تقویت روابط دوجانبه و نقش مهم سنگاپور به عنوان رئیس فعلی آ سه آن تبادل نظر خواهند کرد.
به گفته سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، جاکارتا پایتخت اندونزی مقصد دیگر پمپئو خواهد بود که در آنجا با توجه به هفتادمین سالگرد ارتباط آمریکا و اندونزی که در سال 2019 خواهد بود، روابط استراتژیک دو کشور مورد تاکید قرار می گیرد.
نوئرت اظهار کرد: پیشبرد امنیت مشترک و اهداف سرمایه گذاری و تجارت دوجانبه با محوریت آ سه آن و برجسته کردن نقش اندونزی در تحقق روابط باز و آزاد اقیانوس هند-آرام دیگر موضوعاتی است که در دیدار با مقامات جاکارتا مورد توجه قرار می گیرد.

منبع: ایرنا

61

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها