آتش‌نشانان 13 هزار ساعت آموزش می‌بینند

معاون آموزش و تربیت بدنی سازمان آتش‌نشانی شهر تهران گفت: آتش‌نشانان از هنگامی که استخدام می‌شوند تا وقتی که بازنشسته خواهند شد 13 هزار ساعت آ‌موزش در دوره‌های مختلف می‌بینند.

آتش‌نشانان 13 هزار ساعت آموزش می‌بینند

مجید آرون در حاشیه بازدید خبرنگاران از مرکز آموزش‌های آتش‌نشانی تهران اظهار داشت: آتش‌نشانان باید اشراف کلی به مشاغل مختلف داشته باشند.

وی افزود: آتش‌نشانان باید به برق، شیمی، حریق، آواربرداری و عمران اشراف داشته باشند تا هنگامی که با یک حادثه مواجه می‌شوند بتوانند بهترین عمل را داشته باشند.

معاون آموزش و تربیت بدنی سازمان آتش‌نشانی شهر تهران خاطرنشان کرد: یک آتش‌نشان از وقتی که در این شغل استخدام می‌شود تا هنگام بازنشستگی 12 تا 13 هزار ساعت آموزش می‌بیند که 1300 ساعت آن منجر به صدور گواهینامه می‌شود.

آرون گفت: هنگامی که یک آتش‌نشانت 13 هزار ساعت آموزش‌های مختلف می‌بیند دیگر می‌تواند جوابگوی حوادث مختلف باشد. با هر تکنولوژی و تغییراتی که در شهر اتفاق می‌افتد آتش‌نشان باید آشنا باشد تا هنگام حوادث بتواند عکس‌العمل خوبی را داشته باشد.

وی بیان داشت: در داخل این مرکز آموزشی ساختمان‌های اداری‌،‌تجاری و مسکونی در ابعاد مختلف شبیه‌سازی شده است و نحوه آتش‌سوزی‌های مختلف در این ساختمان‌ها اتفاق می‌افتد و آتش‌نشانان نسبت به اطفای حریق اقدام می‌کنند.

معاون آموزش و تربیت بدنی سازمان آتش‌نشانی شهر تهران خاطرنشان کرد: شبیه‌ساز بررسی علت حریق نیز در این مرکز انجام شده است تا آتش‌نشانان بتوانند بررسی بهتری در هنگام حوادث داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه از کارآموز تا فرمانده در این مرکز آموزش‌های لازم را می‌بینند گفت: تمام دوره‌ها براساس استانداردهای روز بین‌الملل اتفاق می‌افتد و از لحاظ کیفیتی بین‌المللی هستیم ولی مشکلاتی از جهت تحریم‌ها نیز بوجود آمده است.

آرون خاطرنشان کرد: آمادگی جسمانی یکی از شرایط مهم برای آتش‌نشانی است و 20 هزار تست ورزش در سال از پرسنل آتش‌نشانی گرفته می‌شود که جزو ضرورت‌ها و واجبات است.

وی گفت: 16 هزار آتش‌نشان در کل کشور فعالیت می‌کنند که یک سوم آنها یعنی 5400 آتش‌نشان در تهران فعالیت دارند.

وی گفت: مرکز آموزش‌های آتش‌نشانی در شهر تهران در کل خاورمیانه اول است و به سایر شهرستان‌ها و کشورهای مختلف آموزش داده و در آینده نیز این آموزش‌ها ادامه خواهد داشت.

منبع: فارس

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها