بزرگترین پیست اتومبیلرانی ایران در مشهد ساخته می شود

رئیس هیات موتورسواری و اتومبیلرانی خراسان رضوی گفت: مطالعات طرح ساخت بزرگترین پیست موتورسواری و اتومبیلرانی کشور با استاندارهای جهانی در مجموعه ورزشی ثامن الائمه (ع) مشهد آغاز شده است.

بزرگترین پیست اتومبیلرانی ایران در مشهد ساخته می شود

رضا رمضانی افزود: 20 میلیارد ریال از این مبلغ از منابع استانی و 50 میلیارد ریال هم از طرف شرکت توسعه و تجهیز وزارت ورزش اختصاص یافته که در مدت یکسال هزینه می شود.

وی اظهار داشت: هم اکنون 26 پیست در این استان فعال است که هشت پیست از این تعداد در شهر مشهد قراردارد.

وی گفت: هزار و 74 موتورسوار و اتومبیلران سازماندهی شده و 95 داور و 24 مربی این رشته ها در این استان فعالیت دارند.

رئیس هیات موتورسواری و اتومبیلرانی خراسان رضوی با بیان اینکه از ابتدای امسال تاکنون ورزشکاران این رشته سه مدال طلا و یک مدال نقره در مسابقات کشوری به دست آورده اند افزود: پارسال 21 اعزام به مسابقات قهرمانی کشور انجام شد که 13 مقام قهرمانی، 12 نایب قهرمانی و 20 مقام سوم به دست آمد.

رمضانی با اشاره وضعیت پیست شهرستان بینالود اظهار داشت: پیست جام جم این شهرستان غیر قانونی و غیر ایمن است که در این زمینه مکاتبات بسیار با اداره کل ورزش و جوانان انجام شده و به زودی سرپرست جدید این هیات معرفی خواهد شد.

وی، توسعه این رشته ها در بخش همگانی و بانوان را جزو برنامه های این هیات برشمرد و گفت: از خرداد ماه امسال ساخت پیست آموزشی موتورکراس بانوان آغاز شده و یک دستگاه خودرو آموزشی در رشته اسلالوم و 2 دستگاه خودرو آموزشی برای رشته سرعت مهیا شده است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

28

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها