ارگ ریاست جمهوری افغانستان: خارجی‌ها نقش حمایتی در مذاکرات صلح دارند

ارگ ریاست جمهوری افغانستان اعلام کرده است که گفتگوهای صلح همیشه تحت مالکیت حکومت افغانستان خواهد بود و هر اقدامی که در راستای صلح باشد، حکومت افغانستان از آن استقبال می‌کند.

ارگ ریاست جمهوری افغانستان: خارجی‌ها نقش حمایتی در مذاکرات صلح دارند

به گزارش خبر فوری ، ارگ ریاست جمهوری افغانستان به مذاکرات طالبان و مقامات آمریکایی در قطر واکنش نشان داد و خاطرنشان کرده است که حکومت افغانستان مذاکرات مستقیم میان طالبان و مقام‌های ارشد آمریکا را برای تسهیل پروسه صلح به رهبری و مالکیت افغان‌ها مهم می‌داند.
درانی وزیری، معاون سخنگوی ریاست جمهوری افغانستان گفت که همکاران بین المللی افغانستان در زمینه مذاکرات صلح، فقط نقش حمایتی دارند.
خانم وزیری افزود: "گفتگوهای صلح همیشه تحت مالکیت حکومت افغانستان خواهد بود و هر اقدامی که در راستای صلح باشد، حکومت افغانستان از آن استقبال می‌کند، خارجی‌ها صرفا نقش حمایتی دارند و تسهیل کننده این پروسه هستند".
این در حالی است که یک مقام ارشد طالبان روز جمعه (۵ اسد-آبان) افشا کرده است که هفته گذشته نمایندگان این گروه در دوحه پایتخت قطر، با یک هیأت آمریکایی به رهبری الیس ویلز معاون دستیار وزیر امور خارجه آمریکا در امور آسیایی جنوبی و مرکزی دیدار کرده است.
این مقام ارشد گروه طالبان گفته است که در این دیدار، تمرکز روی "زمینه سازی برای ادامه تماس‌ها و ملاقات‌های آینده" میان دو طرف بود.

63

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها