سردار جعفری:

تهدیدات نظامی دشمن توخالی و واهی است

فرمانده کل سپاه ریشه مشکلات جدی کشور را تفکرات لیبرالی دانست و تاکید کرد وظیفه دانشجوی بسیجی و انقلابی آگاه سازی مردم و زدودن تفکر القا شده غربی است.

تهدیدات نظامی دشمن توخالی و واهی است

سردار سرلشکر محمدعلی جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی طی سخنانی در جمع دانشجویان شرکت کننده در دوره معرفتی تشکیلاتی اسلام ناب، با اشاره به عملکرد سپاه در سال های اخیر اظهار داشت: سپاه پاسداران تا 10 سال پیش فقط رویکرد امنیتی و نظامی داشت اما با تدبیر رهبر معظم انقلاب به عرصه های جنگ نرم و تهاجم فرهنگی نیز ورود کرد.

جعفری گفت: تهدید های نظامی خارجی که از سوی دشمنان اعمال می‌شود خیلی جدی نیست و ما هم قدرت پاسخگویی داریم، اما ضعف ها و تهدیدات داخلی جدی تر است.

وی افزود: رهبری فرمودند که اتکای اقشار بسیج به سپاه است اما بسیج تحت امر سپاه نیست و در اقدام و عمل مستقل است.

فرمانده کل سپاه خاطرنشان کرد: دغدغه مشترک سپاه و بسیج حفظ و ارتقاء انقلاب اسلامی است که به همین دلیل هم رهبر فرزانه انقلاب به شما دانشجویان جوان مومن انقلابی استقلال و اختیار در عمل داده است اما سوال اینجاست که تا چه اندازه توانستید با این اختیارات و استقلال، مشکلات موجود بر سر راه انقلاب اسلامی را مرتفع کنید؟

جعفری ادامه داد: در شرایط امروز کشور و نابسامانی های اخیر، خیلی ها تحت تاثیر جو موجود، از ادامه راه نا امید می شوند اما ما ملاحظه می‌کنیم که رهبر معظم انقلاب با اطمینان خاطر و با موج عظیمی از امید آینده کشور را که به دست دست توانمند شما جوانان انقلابی پیش می رود، روشن و سربلند می دانند.

وی با اشاره به اینکه تهدیدات نظامی دشمنان جمهوری اسلامی توخالی و واهی است ادامه داد: اکنون که در 40 سالگی انقلاب اسلامی قرار داریم، تهدیدها و تحریم های دشمنان به اوج خود رسیده است و تنها تهدیدی که آن را عملی نمی کنند، تهدید نظامی است چرا که اگر بخواهند به تجاوز نظامی دست بزنند، هزینه های بسیار سنگینی برای آن ها به دنبال خواهد داشت و بازی جنگ نرم آن ها را نیز بر هم خواهد زد.

فرمانده کل سپاه گفت: در سال های اخیر حتی تهدیدات امنیتی هم مثل فتنه 88 از طرف دشمنان خارجی رقم خورد اما به شکست منجر شد.

جعفری با بیان اینکه دشمن قصد دارد مردم و مسئولین را با جوسازی های رسانه ای ناامید کند، افزود: هرچند این تلاش در برخی مسئولین تاثیراتی داشته است اما به فضل الهی دروغ پراکنی ها و جوسازی های منفی دشمنان انقلاب و نظام برای ایجاد ناامیدی در کشور با هوشمندی آحاد مردم و مسئولین به مانند گذشته نتیجه ای جز شکست برای دشمن در پی ندارد.

وی تصریح کرد: آن بخش از افراد جامعه که داعیه دار انقلاب هستند همین ها در مقابل تجاوز صدام در ۸ سال دفاع مقدس به صورت مستقیم و غیر مستقیم ایستادگی کردند و امروز هم همین جریان انقلابی می توانند بسیاری از مشکلات کشور را حل کنند.

فرمانده کل سپاه اظهار داشت: امروز با وجود افزایش فشارها و تحریم ها و تهاجم های فرهنگی و رسانه ای، شاهد افزایش بصیرت و ولایتمداری مردم هستیم که همین بصیرت مردمی در مشارکت های انتخاباتی، راهپیمایی های انقلابی و صحنه های مختلف در سطح کشور نمایان است و تهدیدات دشمنان را خنثی می کند.

سردار جعفری با بیان اینکه مشکلات جدی کشور ریشه در تفکرات لیبرالی دارد، تصریح کرد: متاسفانه تفکرات غربی و لیبرالی مثل خوره به جان کشور افتاده است و علت اینکه رهبری معظم به تحول در علوم انسانی تاکید دارند در واقع برای زدودن تفکر غربی و غیر اسلامی از حاکمیت اجرایی کشور است.

وی همچنین با بیان اینکه طی ۴ دهه گذشته نگاه غربی و مبانی فکری لیبرالی همواره تلاش کرده است در سیستم اجرایی کشور به نحوی حضور داشته باشد گفت: تا زمانی که تفکر برخی مجموعه های اجرایی کشور با اراده مردم تغییر نکند این مشکلات همچنان ادامه خواهد داشت.

عضو شورای عالی امنیت ملی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب در صحبت های ابتدای سال جاری مطرح فرمودند که مسئولین ما به دو مورد اساسی توجه نمی کنند یکی ظرفیت های عظیم داخلی و یکی هم استفاده از جوانان، در زمان جنگ هم تا زمانی که بنی صدر با دیدگاه لیبرالی فرمانده کل قوا بود با ضعف هایی که نشان می داد و مخالف حضور جوانان در جبهه ها بود متحمل شکست و عقب نشینی می شدیم اما از تابستان سال 60 که امام خمینی(ره) فرماندهی کل قوا را بر عهده گرفت، ظرف 9 ماه خرمشهر آزاد شد و این بار عراق بود که از موضع ضعف درخواست آتش بس کرد.

سرلشکر جعفری خاطرنشان کرد: بنی صدر بعد از شکست در هویزه در دی ماه سال 59 به امام(ره) گفت که نمیتوانیم بجنگیم و باید با عراقی ها مذاکره کنیم، خب ببینید حاکمیت اجرایی یک تفکر بر یک مسئله اصلی کشور تا چه اندازه تاثیرگذار است.

وی با اشاره به وظایف دانشجویان و جوانان انقلابی ادامه داد: در شرایط کنونی کشور رهبر معظم انقلاب از شما جوانان انتظاراتی دارند. باید از خود بپرسید که وظیفه اصلی شما در این شرایط چیست؟ چگونه قرار است در حل مشکلات کشور و خنثی کردن توطئه دشمنان نقش آفرینی کنید؟ به نظر من وظیفه یک دانشجوی مومن انقلابی بسیجی آگاه سازی مردم و زدودن تفکر القا شده غربی یا همان لیبرالیسم است.

فرمانده کل سپاه تصریح کرد: شما جوانان انقلابی ابتدا باید در خود آمادگی ایجاد کنید و نیت و عمل خود را خالص کنید. بعد از آن نیاز است که خودسازی مدیریتی داشته باشید و در حوزه هایی که علاقه مندید، تلاش کرده و مشکلات کشور را مرتفع کنید.

جعفری افزود: شما جوانان امروز باید در دانشگاه، شهر و یا محله خود برای حل مشکلات مردم و معضلات اقتصادی و فرهنگی کشور، هسته های جهادی یا نهادهای مردمی تشکیل دهید. همه اقدامات این چنینی الزاما نیازمند پول نیست، همانطور که خداوند وعده داده است: «والذین جاهدو فینا لنهدینهم سبلنا...»

وی ادامه داد: حرکت های جهادی شما دانشجویان و جوانان با برکت بوده و تاثیرات ملموسی در جامعه دارد و به مستضعفین و محرومین روحیه و امید می دهد. البته این فعالیت ها برای خود شما هم تجربه های مدیریتی و تشکیلاتی به دنبال خواهد داشت. همین دوره اسلام ناب هم که در آن به صورت تشکیلاتی و جمعی شرکت کرده اید و آموزش های خوبی می بینید، باید زمینه ای برای تشکیل هسته های جهادی و همینطور پی گیری مطالبات مردمی از مسئولین باشد.

منبع: پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج دانشجویی،

28

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • مردم
    0

    حالا حتی یه بچه ده ساله هم از تحلیل آبکی شعار گونه چهل ساله شما دلش بدرد میاد

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها