صحبت های خواننده پاپ در مورد مافیا/ دیگر آلبوم نمی دهم

حمید عسکری گفت: امروز بیشتر تک تراک منتشر می‌شود و دیگر نیازی به انتشار آلبوم نیست و برنامه‌ای برای آن ندارم.

صحبت های خواننده پاپ در مورد مافیا/ دیگر آلبوم نمی دهم

حمید عسکری خواننده نام آشنای موسیقی پاپ ایران نیاز به معرفی چندانی ندارد. او در سال هشتاد و پنج با آلبوم کما توانست در دنیای شلوغ موسیقی اسم خود را مطرح کند و برخلاف اکثر خواننده هایی که زود چهره و زود هم فراموش می شوند توانست جایگاه خود را در بین برندهای مارکت موسیقی داخلی حفظ کند.

خواننده ای هستید که استیج را خوب اجرا می کنید، چرا به نسبت خیلی از خواننده ها اجراهای کمتری دارید؟

مردم از خواننده ای که بیشتر دوست دارند بیشتر استقبال می کنند، در نتیجه هر کسی که بیشتر کنسرت می گذارد بیشتر مورد توجه مردم است و کسانی که کمتر کنسرت می گذارند به همان نسبت کمتر، به خاطر این که آنها از من بیشتر طرفدار دارند.

کار خوانندگان دیگر را هم دنبال می کنید و به نظر شما خواننده ای داریم که برای نسل های بعد ماندگار شود؟

بله دنبال می کنم و باید زمان بگذرد تا مشخص شود، از الان نمی شود نتیجه گیری کرد.

خودتان را در بین این خواننده ها می دانید؟

عرض کردم که باید سی سال بگذرد تا ببینیم شده ایم یا نه!

مافیای موزیک چقدر وجود دارد؟

مافیای موزیک به هیچ عنوان وجود ندارد، من الان یازده سال است که دارم فعالیت می کنم و چنین پدیده ای را که شما می گویید هنوز ندیده ام. شما بر اساس توانایی و استعداد پیشرفت می کنید و صحبت از مافیا و این مسائل فقط به خاطر نقاط ضعف خودتان است!

حسادت بین خواننده ها تا چه حد وجود دارد؟

مثل همه کارها، در یک اداره هم وقتی یک نفر ارتقاء شغالی می گیرد ممکن است همکارانش به او حسادت کنند، این در همه جای دنیا است ولی در ایران بیشتر، حسادت در وجود انسان هم است، مخصوصا در شغل و در جایی که رقابت وجود دارد حسادت هم وجود دارد.

تعداد خواننده ها هر روز در حال افزایش است، نظر شما در این مورد؟

بهترین اتفاقی که می تواند برای موزیک بیفتد همین است. ما تعداد خواننده های مان نسبت به جمعیت کم است و به نظر من هنوز جا دارد که خواننده ها چند برابر شوند و اتفاق خوبی است.

شش آلبوم داشته اید، به نظر می آید موفق ترین آلبوم اولین آلبوم شما بوده است، نظر شما چیست؟

همین الان بزرگترین خواننده های دنیا را هم که اسم بیاورید، من به شما می گویم که به هر حال یک آلبوم از آلبوم های دیگر بیشتر استقبال شده است، معمولا این اتفاق برای خواننده ها در آلبوم اول بیشتر رخ می دهد چون با آن معروف می شوند و یک چیز طبیعی است.

جدا از آلبوم اول، از پنج آلبوم بعدی کدام موفق تر بوده است؟

فکر می کنم در بازار، آلبوم «کما یک»، آلبوم «کما دو» و آلبوم «خوشبختی» از بقیه موفق تر بوده اند.

دو فیلم سینمایی بازی کرده اید، معیارتان برای وارد شدن به دنیای بازیگری؟

وسوسه ای بود که همیشه مخصوصا در میان هنرمندان است که دوست دارند در صنف بغلی هم فعالیت کنند. صنف بغالی هم همینطور، برای همین می بینید که خواننده ها فیلم بازی می کنند و هنرپیشه ها آلبوم می دهند، یک چیز کاملا طبیعی است که در همه دنیا این موضوع وجود دارد.

پس شما به عنوان خواننده ای که وارد سینما شده با ورود بازیگرها به دنیای موسیقی موافقید؟

اصلا به من ارتباطی ندراد که موافق باشم یا نباشم، اما اگر نظر شخصی من را می خواهید بدانید هیچ ایرادی ندارد، هر کسی اگر استعداد ی در هر زمینه ای دارد می تواند انجام دهد، مخصوصا برای خواننده ها وقتی که پیشنهاد سینمایی دارند این نشانه این است که آن خواننده در صنف خودش موفق بوده است که صنف همسایه می خواهد بیاید و از آن محبوبیت استفاده کند. به نظر من این یک مهر و امضا است که شما بسیار موفق هستید در صنف خودتان که حالا ما می خواهیم از این موفقیت استفاده کنیم برای کار خودمان. این باعث افتخار است که یک خواننده پیشنهاد سینمایی داشته باشد.

سینما را ادامه می دهید؟

نه؛ ادامه نمی دهم!

در پایان، از آلبوم جدید و کارهای جدید صحبت کنید.

آلبوم جدید که خبری نیست چون اصلا موسیقی دارد به سمتی می رود که در آن مسیر انتشار آلبوم نقش کمتری دارد چون لزومی ندراد. امروز به شکلی شده که تک تراک خیلی سریع منتشر می شود و بهتر می توانید کار کنید، نیازی به انتشار آلبوم نیست و برنامه ای برای آن ندارم اما برنامه برای تعداد زیادی تک تراک دارم و امسال در این زمینه خیلی فعال خواهم بود.

منبع: ایران آرت

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها