چگونه مهارت‌های اجتماعی را در کودکان بالا ببریم؟

روانشناس و مشاور خانواده گفت: محیط‌های آموزشی مانند مهد کودک‌ها می‌تواند به تقویت مهارت‌های اجتماعی در کودکان کمک کند.

چگونه مهارت‌های اجتماعی را در کودکان بالا ببریم؟

مهرنوش اشکانی زاده روانشناس و مشاور خانواده اظهار کرد: کودک تا سن ۳ سالگی بیشتر وقت خود را با مادرش می‌گذراند.

وی با بیان اینکه بعد از ۳ سالگی باید شرایط را برای او فراهم کرد که روزی چند ساعت را خارج از محیط خانه سپری کند، گفت: مراکز نگهداری موقت مثل مهد کودک‌ها و مراکز آموزشی می‌تواند بهترین مکان برای تقویت مهارت‌های اجتماعی کودکان باشد.

این روانشناس و مشاور خانواده افزود: تمام محرک‌های محیط خانه برای کودک لازم و ضروری است، اما لازم است او را با محرک‌های خارج از محیط خانه نیز تطبیق داد. کودکان باید با محرک‌های جدید اجتماعی آشنا شوند و این تغییر را می‌توان در محیط‌های خارج از خانه به آنان آموخت.

وی ادامه داد: کودکان می‌توانند در محیط‌های اجتماعی مانند گروه همسالان یا دوستانی که گاها از خودشان بزرگتریا کوچکتر هستند، رفتارهای اجتماعی خود را تقویت کنند.

اشکانی زاده با بیان اینکه باید مهارت‌های اجتماعی ریز و درشت را در کودکان زیر ۷ سال در خانه و محیط مهد کودک پرورش داد، گفت: بازی کردن کودک با دیگر همسالان هوش اجتماعی او را تحریک می‌کند و باعث بالا رفتن هوش او می‌شود.

وی در نهایت تصریح کرد: با تقویت مهارت‌های اجتماعی در کودکان می‌توان به آن‌ها آموزش داد که مستقل باشند و تا حدی از دلبستگی خود به مادر کم کنند، چرا که تقویت مهارت‌های اجتماعی به سلامت روان کودکان نیز کمک می‌کند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها