واشنگتن میزبان نشست جهانی آزادی ادیان

واشنگتن میزبان اولین نشست وزارتی سه روزه دولت آمریکا برای ارتقای آزادی ادیان بود، آمریکایی‌ها می‌گویند آزادی ادیان در سراسر جهان هدف هجمه قرار دارد.

واشنگتن میزبان نشست جهانی آزادی ادیان

سم براونبک، سفیر سیار آمریکا در این نشست که به میزبانی وزیر خارجه آمریکا برگزار شد، گفت: فقدان آزادی ادیان در هر جایی تهدیدی علیه صلح، سعادت و ثبات در همه‌ جاست.

دو روز اول این مجمع که از سه‌شنبه آغاز شد، به جوامع مدنی و بازماندگان پیگردهای مذهبی اختصاص یافته است و امروز (پنج‌شنبه) وزرایی از کشورهای مختلف تشکل جلسه می‌دهند. سفیر سیار آمریکا که اجازه نمایندگی کشورش را به شکل بین‌المللی در تمام جهان داراست، گفت: حق آزادی ادیان و اختیار زندگی بر مبنای خواست خود، در جهان تحت حمله قرار دارد؛ به عنوان مثال می‌توان به مسلمانان روهینجایی در میانمار اشاره کرد یا اقلیت مسلمان اویغور در چین؛ یا این‌که اندرو برانسون، کشیش آمریکایی که در ترکیه با اتهامات ساختگی تروریسم در بازداشت قرار گرفته است.

این سفیر آمریکا در امور بین‌المللی ادیان‌ها گفت: این رویه باید تغییر کند و به همین دلیل است که ما اینجا جمع شده‌ایم. نمی‌توانیم شکست را بپذیریم . بیایید تلاش‌هایمان را برای گسترش آزادی ادیان افزایش دهیم.

در همین حال وزیر خارجه آمریکا در مصاحبه با رادیو صدای آمریکا گفت: واشنگتن آزادی ادیان را که جزو حقوق بنیادین بشر است، در کانون مذاکرات با هر کشوری که در تعامل با آن است، قرار می‌دهد. هیچکس نباید از سوی دولت‌اش برای عقاید مذهبی تحت پیگرد قرار بگیرد.

واشنگتن بیش از ۸۰ کشور را که حامی آزادی ادیان هستند یا این روند را آغاز کرده‌اند، دعوت کرده است و همچنین بیش از ۱۷۵ عضو جامعه مدنی و حدود ۱۰۰ شخصیت دینی دعوت دارند. هدف از این اجلاس تبادل تجربیات و اعلام برنامه‌های جدید درباره این موضوع است.

منبع: ایسنا

729

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها