اعتراض اهالی هنر به برپایی نمایشگاه غیرفرهنگی در پارک هنرمندان

چندی پیش غرفه‌های غیر فرهنگی نمایشگاهی در پارک هنرمندان تهران اعتراض هنرمندان در این مکان را برانگیخت تا جایی که نامه‌ مکتوب رییس خانه هنرمندان برای شهرداری منتشر شد.

اعتراض اهالی هنر به برپایی نمایشگاه غیرفرهنگی در پارک هنرمندان

نمایشگاه غرفه‌های غیر فرهنگی شامل مواد غذایی و خوراکی و گل و گیاه از ماه مبارک رمضان در بخش‌های مختلف پارک هنرمندان شرایط را به گونه‌ای رقم زده که مزاحمت‌هایی برای خانه هنرمندان و تماشاخانه ایرانشهر ایجاد کرده است.

سروصدای زیاد این غرفه‌ها با موسیقی خاصی که دارند و تجمع جمعیت مانع فعالیت‌ نمایش‌هایی که این شب‌ها در ایرانشهر به صحنه می‌روند ، شده است و اتفاقات بدی را در این شب‌ها رقم زده است، به طوری که مشخص نیست در شب‌های آتی وضعیت به چه صورتی پیش برود.

علاوه بر تماس‌های مکرر تلفنی با شهرداری منطقه از سوی خانه هنرمندان و تماشاخانه ایرانشهر، سه روز پیش نامه‌ای مکتوب از سوی مجید رجبی معمار، مدیرعامل خانه هنرمندان و رییس تماشاخانه ایرانشهر برای مهندس بابایی شهردار منطقه ۶ ارسال شده است.

در این نامه آمده است: حفظ حرمت و شأن این بوستان واجب است و خانه هنرمندان و تماشاخانه ایرانشهر یکی از مهمترین مکان‌ها و مجموعه‌های هنری کشور محسوب می‌شوند. در ایام ماه مبارک رمضان نمایشگاهی در ضلع غربی پارک برپا شد که شکل و شمایل و شیوه اداره و عملرد آن هیچ مناسبتی با عنوان بوستان هنرمندان نداشت و علی رغم اعتراضات مکرر استادان هنر به دلیل فاصله آن تا فضای اصلی خانه، گله‌مندی هنرمندان را منعکس نکردیم اما طی چند روز اخیر بدون هیچ گونه اطلاع و هماهنی قبلی نمایشگاه در مسیر بین خانه هنرمندان و تماشاخانه ایرانشهر برگزار شد.

در بخش دیگری از این نامه آمده است: این نمایشگاه عرضه کننده کالاهای مناطق مختلف کشور با هیبتی کاملا غیر فرهنگی ناهنجار است و بدتر از آن برپایی استیج اجرای موسیقی است که هر شب ایجاد اختلال صوتی برای نمایش‌های مهم در حال اجرا در تماشاخانه ایرانشهر کرده و جدا به دور از شأن این مکان منحصر به فرد فرهنگی است.

رجبی معمار از شهردار منطقه ۶ خواسته برای جلوگیری از تکرار چنین اقداماتی دستور دهد فرد امینی از سوی او به صورت غیر رسمی بازدید از این نمایش و استیج هنری آن داشته باشد و چنانچه گزارش با مدعای خانه هنرمندان همخوانی داشت، نمایشگاه مذکور سریعا به ضلغ شمالی بوستان منتقل شود و در موارد آتی نیز حتما قبل از برگزاری چنین نمایشگاه‌ها و اقدامات شبه‌هنری حداقل از مشورت و همکاری خانه هنرمندان و انجمن‌های تخصصی آن از جمله خانه موسیقی که همگی وامدار حمایت‌های جنابعالی نیز هستند برخوردار شوند.


منبع: فارس

منبع: فارس

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها