هر دستگاهی دلسوز باغستان قزوین است وارد میدان شود

عضو شورای اسلامی شهر قزوین گفت: هر دستگاهی که ادعای دلسوزی و صیانت از باغستان سنتی قزوین دارد به جای شعار دادن وارد میدان شود و کارعملیاتی انجام دهد.

هر دستگاهی دلسوز باغستان قزوین است وارد میدان شود

احد چگینی شنبه شب درجلسه شورای اسلامی شهر قزوین گفت: امروزه با روش های سنتی دیگر نمی توان باغستان سنتی را اداره کرد و برخی شعار می دهند اما دلسوز واقعی نیستند.

چگینی بیان کرد: باید لایه های در معرض خطر باغستان را شناسایی کنیم و جلوی نابودی آن را بگیریم در غیر این صورت این میراث ارزشمند از بین می رود.

وی اضافه کرد: شاید بتوان اذعان کرد تنها نهادی که در عمل به فکر حفظ باغستان بوده فقط سازمان باغستان شهرداری است و بقیه فقط شعار داده اند لذا اعلام می کنیم هر کس دلسوز باغستان است در عمل این نیت خود را نشان دهد.

هر دستگاهی دلسوز باغستان قزوین است وارد میدان شود

چگینی یادآورشد: برخی دستگاهها مانند میراث فرهنگی مانند ناظم فقط دنبال تنبیه کردن هستند در حالی که ما نیازمند همراهی هستیم.

وی افزود: کسانی که ادعای دلسوزی دارند باید این دلسوزی را اثبات کنند و شعار دادن کافی نیست.

احد چگینی بیان کرد: در اجرای دو خطه کردن راه آهن قزوین به تهران بیش از ۲۴ هکتار باغستان را نابود کرده اند و کسی معترض نشده اما وقتی برای ساخت پل امام رضا ۷۰۰ متر باغستان برای نصب تجهیزات نادیده گرفته شده جنجال رسانه ای راه انداخته اند که باغستان نابود شد.

وی گفت: یک باغدار که با اره برای هرس باغستان می رفته دستگیر می کنند که می خواهی میراث فرهنگی را نابود کنی و کسی نباید به این باغستان تاریخی نزدیک شود اما اگر با یک طرح عمرانی مانند توسعه راه آهن باغستان خشک می شود کسی اعتراض نمی کند.

هر دستگاهی دلسوز باغستان قزوین است وارد میدان شود

چگینی اظهارداشت: حفظ باغستان سنتی به عزم ملی و استانی نیاز دارد تا با کمک همه نهادها از این میراث ارزشمند صیانت کنیم.

در این جلسه از فاطمه اعتدادی خانم گل مسابقات فوتسال آسیایی تجلیل شد.


منبع: مهر

منبع: مهر

728

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها