ذوالقدر در گفت و گو با خبرفوری:

رسانه‎های مستقل بدون درنظرگرفتن منافع سیاسی فعالیت می‎کنند/ مشکلات مالی آنها باید برطرف شود

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: رسانه‎های مستقل بدون درنظر گرفتن منافع سیاسی و اقتصادی فعالیت می‎کنند از این رو دولت و سایر نهادها باید از نظر مالی از آنها حمایت کنند.

رسانه‎های مستقل بدون درنظرگرفتن منافع سیاسی فعالیت می‎کنند/ مشکلات مالی آنها باید برطرف شود

فاطمه ذوالقدر عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار سیاسی سایت خبر فوری درباره اینکه باید بودجه بیشتری به رسانه‎های مستقل به دلیل رویکرد کاری که در مقابله با بسیاری از موضوعات از جمله فساد دارند ارائه داده شود اظهارکرد: بدون شک نقش رسانه‎ها و مطبوعات در شفاف‎سازی و روشن نمودن افکارعمومی بسیار پررنگ است اما در میان برخی از رسانه‎ها به دلیل وابستگی سیاسی و اقتصادی به جریانات مختلف قادر به ارائه تمامی اطلاعات لازم نیستند که در این راستا باید از رسانه‎های مستقل کمک گرفت.

وی تاکید کرد: رسانه‎های مستقل در کشورمان علی‎رغم محدویت‎هایی که در حوزه مالی روبه رو هستند در طی سال‎های اخیر رویکرد قابل قبولی را در حوزه‎های مختلف به خصوص مقابله با فساد اتخاذ کردند که نشان از اهمیت آنها در فضای امروز رسانه‎ای است.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی اظهارکرد: معمولا رسانه‎هایی که به جریانات و کارتل‎های اقتصادی و سیاسی وابسته هستند در جهت انتشار اطلاعات در تمامی حوزه‎ها منافع و سود خود را مدنظر قرار می‏‌دهند روندی که بدون شک در رسانه‎های مستقل کمتر و یا اصلا وجود ندارد.

ذوالقدر با بیان اینکه باید دولت و نهادهای مختلف در جهت کمک مالی به رسانه‎های مستقل وارد عمل شوند اظهارکرد: این دست از رسانه‎ها امروزه با وجود مشکلات مالی متعدد مواجه هستند اما در جهت دفاع از حقوق ملت ایران تمامی تلاش و همت خود را به کار بستند و با تمام وجود در راستای مقابله با فساد و موضوعاتی از از این قبیل با انتشار اخبار مختلف وارد عمل شدند از این رو به طورحتم حیف و البته ناروا است که این رسانه‎های به دلیل مشکلات مالی تعطیل شوند و دست از کار بکشند.

وی با بیان اینکه در فضای رسانه‎ای امروز کشور وجود رسانه‎‏های مستقل به دلیل مشکلات عمدتا اقتصادی و البته فشار برخی از جریانات کاهش پیدا کرده است گفت: امیدوارم دستگاه‎ها و نهادهای متولی در بخش رسانه‎ها به خصوص وزارت ارشاد در راستای حمایت از رسانه‎ها مستقل اقدامات لازم را انجام دهند تا مشکلاتی که برای این دست از فعالان رسانه‎ای و فرهنگی ایجاد شده است هرچه سریعتر حل شود. ‎

28

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها