طیبه سیاوشی در گفت و گو با خبرفوری:

اسید پاشی یک خشونت کور در جامعه تزریق می‌کند/عدم شناسایی متهم اسیدپاشی اصفهان جای سوال دارد

یک نماینده مجلس گفت: طبق قانون پرونده هایی که پس از گذشت زمان متهم آن شناسایی نمی شود، مختومه اعلام می شوند.

اسید پاشی یک خشونت کور در جامعه تزریق می‌کند/عدم شناسایی متهم اسیدپاشی اصفهان جای سوال دارد

صبح امروز خبری مبنی بر عدم شناسایی متهم اسید پاشی اصفهان رسانه ای شد، بسیاری از فعالین حقوق زنان و نمایندگان مجلس در اینباره واکنش نشان دادند.

طیبه سیاوشی از اعضای فراکسیون زنان در اینباره به خبرنگار اجتماعی خبر فوری گفت: طبق قانون پرونده هایی که پس از گذشت زمان متهم آن شناسایی نمی شود، مختومه اعلام می شود.

وی گفت: بدلیل عدم شناسایی متهم این پرونده مختومه اعلام شد.

سیاوشی درباه چرایی عدم پیدایی این متهم اعلام کرد: اینکه چرا تاکنون متهم شناسایی نشده است، جای سوال دارد، این اتفاق ضعف ما را در شناسایی این مجرمان و متهمان نشان می دهد.

این نماینده مجلس در ادامه گفت: اسید پاشی یک خشونت کور را در جامعه تزریق می کند، اتفاق تلخی است و ما در مجلس با ارایه طرح هایی خواستار اشد مجازات برای اسیدپاشان شدیم.

فعالین حقوق زنان معتقدند لایحه حمایت از حقوق از زنان که اکنون مراحل نهایی خود را در قوه قضاییه می گذارند، می تواند تا حد زیادی کاهنده آسیب های این چنینی باشد اما این لایحه هنوز به صحن علنی مجلس نرسیده است. این نماینده مجلس در اینباره گفت: ما پیگیر این لایحه هستیم، ما از آقای محسنی اژه ای و آقای لاریجانی درخواست کردیم که این لایحه فرستاده شود و امیدواریم که این اتفاق میسر شود.

33

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • ali
    0

    اسیدپاشی یک جنایت محرز است که عاملین ان با هرتوجیهی که دارند در اتش ابدی جهنم خواهند سوخت.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها