نایب رییس فراکسیون زنان مجلس در گفت و گو با خبرفوری:

فراکسیون زنان طرح تازه ای برای مقابله با اسید پاشی آماده کرده است

نایب رییس فراکسیون زنان مجلس گفت: پرونده اسید پاشی اصفهان مختومه اعلام شده است اما این به معنی نیست که اگر متهم پیدا نشود مجازات نخواهد شد.

فراکسیون زنان طرح تازه ای برای مقابله با اسید پاشی آماده کرده است

چهار سال از ماجرای اسید پاشی اصفهان گذشت، مهر ماه سال ۹۳ بود که ۴ دختر و زن اصفهانی دچار سانحه اسیدپاشی شدند. بعد از ۴ سال اما نه تنها متهمی دستگیر نشد بلکه امروز پرونده این حادثه مختومه اعلام شده است و قرار است به قربانیان از صندوق بیت المال دیه پرداخت شود، در همین راستا نایب رییس فراکسیون زنان با خبر فوری به گفت و گو نشست.

فاطمه ذوالقدر درباره خبر مختومه اعلام شدن پرونده اسید پاشی اصفهان به خبرنگار اجتماعی خبر فوری گفت: پرونده مختومه اعلام شده است اما این به معنی نیست که اگر متهم پیدا نشود مجازات نخواهد شد.

وی درباره علت مختومه شدن این پرونده اعلام کرد: قربانیان طلب دیه داشتند و پولی درخواست کرده بودند و به همین دلیل دادگاه مجبور به صدور این رای شده بود.

نایب رییس فراکسیون زنان در پاسخ به این سوال که چرا پلیس تاکنون متهم و یا متهمین این ماجرا را پیدا نکرده است گفت: واقعا نمی دانم چرا، خیلی عجیب است، حتی اگر متهم به خارج از ایران رفته باشد هم می توان از طریق پلیس بین الملل او را پیدا کرد، اینکه چرا اکنون بعد از ۴ سال مجرمین پیدا نشدند واقعا ناراحت کننده و تعجب آور است.

ذوالفدر درباره اقداماتی که فراکسیون زنان برای قربانیان اسید پاشی صورت داده بود گفت: ما به دیدنشان رفتیم، خواستار پیگیری دستگاه قضا شدیم، اسید پاشی یک جنایت است، نباید سهل گرفته شود، ما خواستار اشد مجازات برای متهم شدیم.

وی ادامه داد: اسیدپاشی در تمام زندگی زنان اثر منفی می گذارد و سالها طول میکشد تا قربانیان با ابن فاجعه کنار بیایند.

نایب رییس فراکسیون زنان در پایان خبرداد: فارغ از لایحه حمایتی زنان ما یک طرحی را آماده کردیم که در آن خرید و فروش اسید کنترل شود و برای اسید پاشی اشد مجازات در نظر گرفته شود، این طرح امضا شده و در نوبت بررسی در صحن علنی قرار دارد و تا یک ماه آینده احتمالا به صحن علنی برسد.

33

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها