ترزگه: بزرگان فهمیدند فوتبال، علم ریاضیات نیست!

مهاجمی که 20 سال قبل با فرانسه قهرمان جهان شد، دلایل موفقیت خروس‌های آبی را برشمارد.

ترزگه: بزرگان فهمیدند فوتبال، علم ریاضیات نیست!

ب دیوید ترزگه که یکی از چهره‌های سرشناس و حاضر فوتبال جهان به هنگام برگزاری مسابقات جام جهانی روسیه در کشور تزارها بود، در مصاحبه با تلویزیون مسکو دلایل قهرمانی فرانسه در پایان جام بیست و یکم را برشمرد.

وی اظهارداشت:فرانسه از همان ابتدای مسابقات، هدفش قهرمانی بود.با این خواسته که مدال طلای بازی‌ها رابگیرد، به روسیه آمد.تیم مجموعه گسترده‌ای از بازیکنان شاخص و هماهنگ بود.البته یک عامل دیگر در موفقیت تیم، دیدیه دشان، سرمربی تیم بود.او به قدر کافی در حیطه کاری خود، تجربه داشت و مجموعه‌ای هماهنگ و خالی از حاشیه بوجود آورد.

ترزگه ادامه داد:دیگر رقبای بزرگ فرانسه یعنی اسپانیا، آلمان و برزیل زود از مسابقات خارج شدند.چون با مشکلات عدیده‌ای مواجه بودند.آنها فهمیدند که در فوتبال، چیزی به اسم ریاضیات وجود ندارد.یعنی باید در هر مسابقه بجنگند تا پیروز شوند و به این ترتیب قدرت خود را اثبات کنند.اما فرانسه از همان ابتدا جنگید و گام به گام جلو آمد تا به فینال رسید.

در دیدار نهایی مسابقات جام جهانی روسیه که یکشنبه عصر در ورزشگاه لوژنیکی انجام گرفت، فرانسه 4 بر 2 کرواسی را شکست داد و برای دومین مرتبه به مقام قهرمانی رسید.
منبع: فارس

منبع: فارس

719

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها